• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98102216857
  • خبرنگار : 50107

آرین‌منش: فرهنگ استعفای مسؤولان قاصر یا مقصر در کشور ما رایج نشده است

آرین‌منش: فرهنگ استعفای مسؤولان قاصر یا مقصر در کشور ما رایج نشده است

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فرهنگ استعفای مسؤولان قاصر یا مقصر در کشور ما رایج نشده و تا افراد را برکنار نکنند، خودشان با طیب خاطر حاضر نیستند قبول مسؤولیت کنند و از مسؤولیت خود کنار روند.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علت عدم بیان حقیقت در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: مسئولان نظامی جمهوری اسلامی در خصوص اینکه چرا در این سه روز حقیقت بیان نشد، استدلالی داشتند و توضیحاتی دادند مبنی بر اینکه باید سلسله مراتبی طی می‌شد، به تصمیم‌گیری می‌انجامید و بعد ابلاغ می‌شد که این توجیه غیر قابل قبولی برای مردم است.

وی افزود: در یک فضای نظامی اگر گلوله‌ای شلیک شود، معمولا بلافاصله در سازوکار نظامی گزارش می‌شود و فرمانده‌های عالی‌رتبه در جریان جزئی‌ترین مسائلی که اتفاق افتاده قرار می‌گیرند، بنابراین این مساله خطا و قصوری بود که انجام شد و مسئولان ذی‌ربط نیز به این خطا و کار جبران‌ناپذیر اعتراف کردند.

آرین‌منش بیان کرد: شاید نتوان آثار و پیامدهایی که از این خطای صورت گرفته به جامانده را تا مدت‌ها جبران کرد، زیرا مهم‌ترین پیامدی که این حادثه داشت، ضعیف شدن اعتماد مردم نسبت به حاکمیت بود، در حالی که اعتماد اجتماعی بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که یک کشور می‌تواند داشته باشد و اعتماد مردم به حاکمیت و رابطه نزدیک بین حاکمیت و مردم که در نظام‌های دموکراتیک ایجاد می‌شود سرمایه بزرگی است که تاحدود زیادی آسیب می‌زند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر در کنار این عدم اطلاع‌رسانی‌ها مسائل و موضوعات دیگری نظیر عدم بیان تعداد کشته‌شدگان آبان ماه، عدم صداقت در اعلام نرخ بنزین که قبل از آن اعلام شد قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کند، اما مردم با افزایش 300 درصدی مواجه شدند و عدم اطلاع‌رسانی در مورد سقوط هواپیما و موضوعات دیگری از این دست را کنار هم بگذارید، مردم به خودشان حق می‌دهند اظهاراتی که توسط مسئولان از طریق رسانه‌های رسمی صداوسیما مطرح می‌شود را نپذیرند.

این نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این آسیب بسیار بزرگی برای حاکمیت است که به جایی برسد که وقتی مسئولان مطلبی را بیان می‌کنند، مردم خلاف آن را برداشت کنند، عنوان کرد: اگر مسئولی در تلویزیون ظاهر شده و بیان می‌کند که ما هیچ افزایش قیمتی در مورد بنزین نداریم، اما مردم با افزایش 3 برابری مواجه می‌شوند یا مورد دیگری که مسئولی در تلویزیون اعلام می‌کند ذخایر ارزی ما فراوان است و قیمت ارز از 4200 تومان افزایش نخواهد یافت، اما مردم با ارز 12 هزار تومانی و بالاتر مواجه می‌شوند، مواردی از این دست باعث شده ما سرمایه اجتماعی را از دست دهیم و عدم اعتماد به مسئولان ضربه جبران‌ناپذیری است که باید تلاش کرد تا این اشتباهات جبران شود، راه‌های جبران آن نیز صحبت صادقانه با مردم و استعفای افرادی است که در این زمینه مقصر بودند، همچنین رسیدگی به داغ‌دیدگان و بازماندگان قربانیان حوادث اخیر که جریحه‌دار شده، بنابراین باید تلاش کنیم تا جبران شود.

آرین‌منش گفت: هرگز با افراط و تفریط نباید با مسائل مواجه شد، باید این نکته را در نظر داشت که وقتی ما در شرایط جنگی قرار می‌گیریم، همه چیز غیر عادی می‌شود و متفاوت است. آماده‌باش‌ها شرایط کشور را دچار تحول می‌کند و تغییراتی ایجاد می‌شود که تمرکز را از مسئولان می‌گیرد. نباید خدمات مسئولان سپاه پاسداران را در عرصه‌های مختلف نایده گرفت و صرفا به بزرگنمایی یک مساله و مخدوش شدن چهره سپاه اقدام کرد، بلکه باید همه جهات را مورد نظر قرار داد و بعد قضاوت کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به استعفای افراد خاطی در سقوط هواپیمای اوکراینی، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ استعفای مسئولان قاصر یا مقصر در کشور ما رایج نشده و تا افراد را برکنار نکنند، خودشان با طیب خاطر حاضر نیستند قبول مسئولیت کنند و از مسئولیت خود کنار روند. چنین امری در بسیاری از کشورهای دنیا رایج است و اگر مسائل کوچک و جزئی اتفاق می‌افتد اولین کاری که انجام می‌دهند این است که از مسئولیت خود استعفا می‌دهند، اگر در کشور چنین چیزی باب شود که استعفا دهند ولو اینکه ممکن است مافوق استعفای او را نپذیرد، التیامی برای مردم خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha