• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98101713438
  • خبرنگار : 71442

نخی برای تسبیح جمعیت ایران

مشاهدات اصحاب رسانه از مراسم تشییع سردار سلیمانی

مشاهدات اصحاب رسانه از مراسم تشییع سردار سلیمانی

سردار شهید قاسم سلیمانی در ویترین اول هر کدام از رسانه‌های ما جا داشت. مدیران مسوول رسانه‌های داخلی که در مراسم تشییع حضور داشتند، از نزدیک شاهد بودند که مردم از قشرهای گوناگون آمدند؛ گویی سردار شهیدشان نخی شده بود برای تسبیح جمعیت ایران!

خبرنگار ایسنا در گفت‌وگو با تنی چند از اصحاب رسانه که در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی حضور داشتند، نظرات آنان را درباره شکوه و عظمت این مراسم جویا شده است.

قدر این چنین نخ‌های تسبیحی را بدانیم

مهدی رحمانیان ـ مدیر مسوول روزنامه شرق ـ در گفت‌وگویی با ایسنا در این زمینه، اظهار می‌کند: من به دلیل کثرت جمعیت، طبیعتا از میدان فاطمی تا دانشگاه تهران را پیاده رفتم. در مسیر شاهد بودم که قشرهای گوناگونی آمده بودند. جمعیت از یک‌دستی برخوردار نبود. گویی اینکه قاسم سلیمانی نخی شده بود برای تسبیح جمعیت ایران!

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید قدر این چنین نخ‌های تسبیحی را بدانیم؛ یعنی قدر کسانی که این ویژگی و خصلت را دارند که می‌توانند قشرهای مختلف جمعیت را جمع بکنند. این مهم‌ترین نکته‌ای است که توجه من را جلب کرد. وقتی نماز خوانده می‌شد جمع کثیری با مقام معظم رهبری گریه کردند. این نشان می‌دهد در حقیقت اکسیری در حیات و ممات شهید بود که این جمعیت را به خود جلب و جذب کرده بود. ان‌شاءالله همان‌طور که حیات ایشان برکات داشته ممات ایشان هم موجب برکاتی برای کشور شود تا این وحدتی که در کشور ایجاد شده است را حفظ کنیم.

بگذارید آن روز را از زبان رسانه‌های بین‌المللی بگویم

مهران کرمی ـ مدیرمسوول همشهری ـ در این زمینه به ایسنا گفت: بگذارید امروز را از زبان رسانه‌های بین‌المللی بگویم. آنها دیدند این دریای بی‌کران از مردم را که به میل خودشان آمدند. فکر می‌کنم شهادت سردار سیمانی از الطاف بی‌کران الهی بوده است که ملت ایران را یکپارچه و بیش از هر زمانی جامعه آمریکا و حاکمان این کشور را دو دسته کرده است؛ یعنی این بزرگترین نعمتی بوده که در جامعه‌ی آمریکا دودستگی ایجاد کرده و مردم ایران را یکپارچه کرده است. همین برای پیروزی بزرگ ملت ایران کافی است.

وی با اشاره به اینکه روزنامه‌ی همشهری روز گذشته همزمان با مراسم تشییع ویژه‌نامه داشت، گفت: با وجود اینکه دوشنبه در تهران روز تعطیل بود، اما ما همشهری را به صورت ویژه‌نامه منتشر و رایگان در بین راهپیمایان توزیع کردیم و همچنین پوسترهایی را با مضمون وداع با فرمانده، بدرود فرمانده و ... منتشر و بین راهپیمایان عرضه کردیم.

این فرصت را به تهدید تبدیل نکنید

محمد پیرعلی ـ مدیر مسوول روزنامه‌ سیاست روز ـ در گفت‌وگویی درباره‌ی حضور ‌پرشور مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی گفت: من امروز توفیق داشتم در مراسم حضور پیدا کنم با توجه به اینکه در مراسم‌های قبلی هم این توفیق را داشتم در مناسبت‌ها شرکت کنم، می‌شود گفت که یکی از کم‌نظیرترین تجمعات و حضور مردم را داشتیم.

وی ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد و رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و به شدت بر آن تمرکز کنند، این است که واقعا تلاش شود، این فرصتی که این خون پاک در اختیار نظام قرار داده و دل‌ها را به هم نزدیک کرده و به این میزان تفاهم، تعامل، انسجام و اتحاد را فراهم کرده را به تهدید تبدیل نکنند.

ما در طول ۴۰ سال گذشته فرصت‌های متعدد دیگری را هم داشتیم که متاسفانه بعضی از آنها با بی‌تدبیری و بی‌خردی برخی از دوستان اعم از آگاه و ناآگاه و نادان تبدیل به یک تهدید شد. تمام رسانه‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها، با هر رنگ، سلیقه و نژاد، تلاش کنند در حول محور این ریسمان واحد و حبل متینی که ایجاد شده، اتحاد و آرامش و یکرنگی را بخاطر مردم تداوم دهند.

پیرعلی تاکید کرد: مراسم روز گذشته یک پیام برای مسوولان داشت، که آنها هم در پاسخ به این احساسات پاک مردم، واقعا ماموریت خودشان را به نحو مطلوب انجام دهند و اجازه ندهند بابت ناکارآمدی باز هم کام مردم تلخ شود. ما این فضا را باید مغتنم بشماریم. همه‌ گروه‌ها چه به لحاظ فضای روحی و روانی و چه به لحاظ معیشتی همه دستگاه‌ها و هر کسی که در این زمینه مسئولیت دارند پای کار بیایند.

وی افزود: رسانه‌ها وظیفه دارند مطالبه گری کنند. اجازه ندهند مواضع تندی که می‌تواند این فضا را بر هم بزند، منتشر شود و به شدت در این زمینه پای کار باشند. حتما شماتت و سرزنش کنند. رسانه‌ها از مسوولانی که باید وظیفه‌شان را درست انجام دهند، باید مطالبه کنند و هم اینکه اجازه ندهند به آرامش و اعتماد و انسجامی که ایجاد شده خدشه وارد شود.

سردار سلیمانی در ویترین اول هر کدام از رسانه‌ها جای داشت

بیژن نفیسی ـ روزنامه‌نگار قدیمی و عضو شورای دبیران روزنامه اطلاعات ـ نیز درباره شکوه مراسم تشییع روز گذشته، گفت: حضور مردم در سطح شهر تهران خیلی چشم‌گیر بود و ما نظیر آن را به این صورت کم دیده بودیم. این حضور نشان‌دهنده‌ی میزان همبستگی ملت ایران بود. مردم در مواقعی که احساس کنند نیاز هست این همبستگی را نشان بدهند، هوشمندانه حرکت می‌کنند و این ویژگی ارزش بسیاری دارد. به هر حال جایگاه سردار سلیمانی جایگاهی بود که مردم قدر آن  را خوب می‌دانستند و می‌دانند. می‌دانستند که ایشان چه نقش مهمی در مملکت در طول این سال‌ها داشته است.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت گفت: رسانه‌ها حداکثر کار خودشان را برای نشان دادن حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند و این خبر در ویترین اول هر کدام از رسانه‌ها جای داشت؛ رسانه‌ها توانستند این خبر را به عنوان یک خبر با ارزش بالا به دنیا نشان دهند.

وی در پایان گفت: شاید ما مشابه شکوه این مراسم را در دوران انقلاب و در زمان رحلت حضرت امام(ره) دیده بودیم. روزهای تشییع پیکر شهید سلیمانی هم یکی از روزهای به یاد ماندنی در تاریخ ایران است و ثبت خواهد شد.

به بزرگی مراسم ارتحال امام (ره)

علیرضا بختیاری ـ مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد ـ نیز در این زمینه به ایسنا گفت: مراسم ‌تشییع سردار سلیمانی یکی از کم‌نظیرترین گردهمایی‌هایی است که بعد از انقلاب برگزار شد.

وی که در مراسم تشییع در تهران حضور داشت، گفت: در مراسم روز دوشنبه از همه اقشار با دیدگاه‌های گوناگون، حضور داشتند. این گردهمایی یک پیام روشن داشت و آن اینکه هر زمان مردم احساس کنند که کشور در خطر است، صرف نظر از دیدگاه‌های سیاسی متحد می‌شوند و برای حفظ کشورشان به میدان می‌آیند. فراموش نکنیم که سردار سلیمانی یک نماد ملی بود که همه مردم با هر نگاهی به او ادای احترام کردند. حضور مردم، هم ادای احترام به ایشان بود و هم اعلامی به همه کسانی که اخبار ایران را دنبال می‌کنند و آن اینکه ایرانی‌ها بر سر منافعشان کوتاه نمی آیند و باهم متحد هستند.

وی گفت: خبر شهادت سردار سلیمانی خبر تاپ رسانه‌های دنیا شد. رسانه‌های داخل کشور هم این وظیفه را دارند هر کسی از نگاه خودش به این واقعه مهم و بزنگاه مهم تاریخی از منظرهای مختلف بپردازد. از زمانی که این اتفاق افتاد تا الان رسانه‌های داخلی به آن پرداختند. به نظر خون این شهید می‌تواند عامل انسجام داخلی باشد. امیدوارم سیاست‌گذاران کشور بتوانند از فرصت به دست آمده به نحو درست استفاده کنند.

مدیر مسئول روزنامه ی دنیای اقتصاد در پایان گفت: ما چنین مراسم باشکوهی را در زمان تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی هم شاهد بودیم اما نه به بزرگی این مراسم. قطعا بزرگی آن را می توان به بزرگی مراسم ارتحال امام (ره) شبیه دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha