• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98101007121
  • خبرنگار : 71402

احضار موسس بلک‌واتر به ظن نقض تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

احضار موسس بلک‌واتر به ظن نقض تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

طبق گزارش‌ها اریک پرینس، موسس شرکت نظامی خصوصی و بدنام بلک واتر که اوایل همین ماه به کاراکاس سفر کرده و با معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا دیدار داشته است، حال به وزارت خزانه‌داری آمریکا فراخوانده شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داد، اریک پرینس بابت احتمال نقض تحریم‌های کنونی آمریکا علیه ونزوئلا، به دنبال سفر اخیر به کاراکاس و دیدار با دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا که هدف تحریم‌های آمریکا قرار دارد، به وزارت خزانه‌داری آمریکا فراخوانده شد.    

در همین حال ماتئو شوارتس، وکیل موسس بلک‌واتر مدعی شد سفر موکلش کاری نبوده و نقض تحریم صورت نگرفته است و اریک پرینس پیش از سفر به ونزوئلا و دیدار با رودریگز که دستیار اصلی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا است، "راهنمای حقوقی شفاف" دریافت کرد.

وکیل اریک پرینس گفت: هیچ مساله غیر قانونی‌ای درباره یک سفر ساده به ونزوئلا و مشارکت در گفت‌وگوهای غیر کاری وجود ندارد و این همه آن کاری است که آقای پرینس انجام داده است. به جای نگرانی درباره اینکه چه کسی با چه کسی دیدار کرده است، می‌شود با تمرکز بر تدابیری که می‌تواند حقیقتا صلح و شکوفایی را در ونزوئلا برقرار کند، خدمت کنیم.

یک منبع ناشناس که از سفر موسس بلک‌واتر به ونزوئلا مطلع است، ادعا کرد پرینس که برادر کوچکتر خانم بتسی دیواس، وزیر آموزش دولت ترامپ است،‌ پیش از سفرش به شورای امنیت ملی و وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره دیدار با مقام‌های ارشد دولت ونزوئلا اطلاع داده و هیچ مخالفتی با او نشده بود.   

هیچ کدام از این دو سازمان فدرال درباره این ادعاها اظهارنظری نکرده‌اند. الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا ۲۰ دسامبر گفت، سفر اریک پرینس ۵۰ ساله به کاراکاس به نیابت از دولت ترامپ نبوده است چون اکنون دولت آمریکا مذاکرات محرمانه با دولت مادورو ندارد. او در کنفرانس مطبوعاتی گفت: او حامل هیچ پیامی از دولت ایالات متحده نبود... او از طرف ما نرفته بود.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha