یعقوب آزاده دل در گفتوگو با ایسنا، در خصوص برگشت دوچرخههای بیدود به شهر تهران گفت: شرکت دوچرخههای اشتراکی بیدود از ابتدا اعلام کرد که نیازی به حمایت از سوی شهرداری تهران ندارد و میتواند با برنامهریزیها و توانی که دارد کار را پیش ببرد و بر همین اساس شهرداری تهران نیز با فعالیت این استارتاپ در حوزه حمل و نقل پاک موافقت کرد.
وی با اشاره به اینکه رفته رفته مسوولان این شرکت دریافتند که این مدل تجارت آنها جوابگو نیست به طوری که نهایتا بعد از جمع آوری دوچرخهها تقاضای حمایت خود را مطرح کردند گفت: نه تنها سیستم دوچرخههای اشتراکی بلکه همه مدلهای حمل و نقل در اغلب کلانشهرهای دنیا نیازمند حمایت و ارائه یارانه است و سیستم حمل و نقل پاک نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مدیر واحد حمل و نقل پاک شهرداری تهران با بیان این که شهرداری تهران نیز پس از برگزاری جلسات متعدد به این جمع بندی رسید که لازم است از سیستم دوچرخههای اشتراکی حمایت شود افزود: ما صرفا از بیدود حمایت نمیکنیم بلکه حمایت شهرداری از همه شرکتهای ارائه دهنده خدمات در حوزه دوچرخههای اشتراکی خواهد بود و در این زمینه نیز حمایتهای قانونی شفاف که در قالب قرارداری مشخص میشود برای همه شرکتهای متقاضی خواهیم داشت.
مدیر واحد حمل و نقل پاک شهرداری تهران ادامه داد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده از فردا صبح دوچرخههای بیدود در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت، البته مقداری فرآیند تغییر کرده است و مقرر شده در قالب ویدئوها این فرآیند آموزش داده شود.
وی با بیان این که ما به دنبال سازوکاری هستیم که از هر شرکتی که بتواند خدمات قابل قبولی در حوزه سیستم دوچرخههای اشتراکی منطقهای و فرامنطقهای ارائه دهد حمایت کنیم گفت: به دنبال سازوکاری هستیم که هم سود شهروندان و هم سود شهر و دغدغههای بخش خصوصی به آن پاسخ داده شود.
انتهای پیام
نظرات