• یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98100805394
  • خبرنگار : 50105

آیا استفاده از اپلیکیشن‌ها کودکان را باهوش می‌کند؟

آیا استفاده از اپلیکیشن‌ها کودکان را باهوش می‌کند؟

ایسنا/خراسان رضوی محققان معتقدند، دستگاه‌های ارتباطی، پرستار کودکان نیستند و باید برای آموزش‌های خاص در کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش هلث‌دی، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، استفاده از اپلیکیشن‌ها با نظارت والدین منجر به تقویت یادگیری اولیه کودکان می‌شود.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی این روزها بسیار رایج شده و تلفن‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ‌ها به وسیله مورد علاقه کودکان تبدیل شده‌اند.

در این بررسی، محققان دریافتند از برخی برنامه‌ها می توان برای آموزش مهارت‌های اولیه ریاضی و زبان در کودکان استفاده کرد.

تحقیقات گذشته، بیشتر بر روی زمان استفاده کودکان از صفحات نمایشی تمرکز داشت، اما نباید تنها به مدت زمان، توجه کرد و باید استفاده حداکثری از این زمان، را در نظر گرفت.

شایل گریفیت، محقق این مطالعه در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا، اظهار کرد: باید در جستجوی روش‌هایی برای استفاده مثبت از مدت زمان استفاده از صفحات نمایشی برای کودکان بود.

آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، اعلام کرد: استفاده کودکان، قبل از ۱۸ ماهگی باید محدود به گفت وگوی ویدیویی باشد. از ۱۸ تا ۲۴ ماهگی باید استفاده محدود شود و بعد از دو سالگی ، زمان یک ساعت در روز برای استفاده کودکان از این ابزارها، مناسب است.

در این بررسی، به جای در نظرگرفتن خطرات احتمالی استفاده زیاد از صفحات نمایشی، به مزایای احتمالی استفاده کودکان از اپلیکیشن‌ها توجه شد.

محققان بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کودک کمتر از ۶ سال را از کشورهای ایالات متحده، استرالیا، انگلستان، کانادا، امارات متحده عربی، ایتالیا، یونان، کرواسی، هلند و آلمان مورد آزمایش قرار دادند.

برنامه‌هایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، برنامه‌ بازی‌های تعاملی بودند. تعاملی به این معنی که کودکان در تعامل با صفحات نمایشی در زمان ارائه مطلب باشند.

در این بررسی، در آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان مبتلا به اوتیسم تاکید شد.

در این برنامه‌ها ممکن است از کودکان خواسته شود تا چهره‌ها را شناسایی کنند، اما این تجربه‌ها به مهارت‌های ارتباطی اجتماعی در دنیای واقعی تبدیل نمی‌شوند.

گریفیت گفت:" این برنامه‌ها ممکن است در آموزش ریاضیات و مهارت‌های زبانی پیش از سواد آموزی بسیار مؤثر باشند."

محققان در ادامه افزودند: صفحات نمایشی به‌طور ذاتی بد نیستند بلکه ابزارهای قدرتمندی هستند که می‌توانند به روش‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرند.

والدین باید بدانند که همه رسانه‌ها حتی کتاب و تخته‌سیاه، ابزار آموزشی هستند، اما آنچه می‌آموزند و نحوه تدریس‌ها آنها متفاوت است.

نتایج این بررسی در مجله Pediatrics منتشرشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha