• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98100704780
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان:

بیماران کلیوی زنجان ۱۳ دی‌ماه صاحب کلینیک و مهمان‌سرا می‌شوند

بیماران کلیوی زنجان ۱۳ دی‌ماه صاحب کلینیک و مهمان‌سرا می‌شوند

ایسنا/زنجان مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: ۱۳ دی‌ماه امسال‌ کلینیک و مهمان‌سرای انجمن بیماران کلیوی افتتاح می‌شود.

محمدرضا طهماسبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مهمان‌سرا متشکل از ۱۰ سوئیت کامل است، اظهار کرد: هزینه تجهیز هر کدام از سوئیت‌ها ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده و این در حالی است که کلینیک نیز دارای سه بخش ویژه آندوسکوپی، فیزیوتراپی و دندان‌پزشکی است. به عبارتی این کلینیک دارای دو بخش سرپایی درمانگاه عمومی، داروخانه، خدمات پرستاری و اتاق CPR است و در کنار این موارد یک بخش پزشک عمومی نیز دیده شده است.

این مسئول به تعداد بیماران پیوند داده شده اشاره‌ کرد و گفت: ۷۵۰ نفر بیمار تاکنون تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته‌اند که این امر خطیر با یاری و مدد خیرین ارزشمند استان صورت گرفته است تا این افراد بتوانند به فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و سایر امور بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ نفر بیمار دیالیزی در سه بخش دیالیز وجود دارند، عنوان‌ کرد: ۶ بخش دیالیز نیز در دفاتر مرتبط در شهرستان‌ها دایر است تا بیماران ضرورتی به مراجعه به شهر زنجان جهت پیگیری مراحل درمان خود نداشته باشند. همچنین طی تعاملی که با دانشگاه‌ها وجود دارد، داروخانه‌های تخصصی و آزمایشگاه‌ها با کمک خیرین ایجاد شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به نقش رسانه‌ها به‌عنوان مطمئن‌ترین بخش اطلاع‌رسانی در مبحث آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیوی، گفت: در جامعه صنعتی بیماری‌های دیابتی و فشارخون که زمینه‌ساز بیماری کلیوی است به شدت رو به افزایش است، از این رو باید تلاش‌های لازم در خصوص پیشگیری و آموزش به کار گرفته شود.

طهماسبی با بیان اینکه ۱۲ کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف وارد عمل شدند تا افرادی که دارای علائم و نشانه‌های بیماری کلیوی هستند شناسایی شوند و پس از آن پرونده مراقبتی برای پیشگیری از پیشرفت بیماری برای افراد مذکور تشکیل شود، تصریح کرد: انجام این اقدامات با هدف درمان قطعی بیماری صورت می‌گیرد تا این افراد وارد چرخه سخت و طاقت‌فرسای دیالیز نشوند؛ چراکه این چرخه دردناک پرهزینه‌ترین و سخت‌ترین بیمای جهان به‌شمار می‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماری کلیوی خوشبختانه قابل تشخیص است و از سوی دیگر افراد گرفتار در چرخه دیالیز هنگام مبادرت به پیوند کلیه این امکان برای آن‌ها مهیا می‌شود که از چنگال این چرخه دردناک رهایی یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha