• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403073023469
  • خبرنگار : 50295

معرفی مشاغل حوزه‌ چاقو به عنوان حرفه چاقوسازی با طراحی سند مهارت‌ حرفه

معرفی مشاغل حوزه‌ چاقو به عنوان حرفه چاقوسازی با طراحی سند مهارت‌ حرفه

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: همه مشاغل حوزه چاقو از بسته‌بندی تا تولیدکننده به عنوان حرفه‌ چاقوسازی معرفی شده‌اند.

محمدرضا انصاری امروز (دوشنبه ۳۰ مهر ماه) در آیین بزرگداشت چاقوی‌ زنجان، اظهار کرد: اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی کشور میزبان برگزاری رویداد مسابقات آزاد مهارت در رشته چاقوسازی بوده است.

وی زنجان را جزو ۱۱ شهر جهانی در حوزه صنایع دستی برشمرد و گفت: افتخار برگزاری مسابقات ملی ملیله را در استان زنجان داریم که شرکت‌کنندگانی از استان‌های چهار محال و بختیاری، خراسان، اصفهان و استان‌های هم‌جوار حضور داشتند.

انصاری افزود: این مسابقات باعث شناخت شدن استان و این صنعت می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه در این مسابقات جوانان هم در کنار پیشکسوتان حضور داشتند، بیان کرد: این دانش‌ فنی باید به نسل بعدی انتقال پیدا کند و وظیفه ما حفظ بزرگان و معرفی این استادکاران به جوانان فعال در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای تعریف شده در حوزه چاقو به نام زنجان نبود، اظهار کرد: طراحی سند حرفه‌ چاقو کار مهمی است که اعضای خوشه در این زمینه انجام داده‌اند.

انصاری خاطرنشان کرد: این سند به عنوان سند مهارت در حرفه‌ چاقو در سایت سازمان با کد بین‌المللی که از طبقه‌بندی مشاغل ایسکو تعریف شده ثبت شده است‌.

در ادامه سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از حمایت این دستگاه از صنعت‌گران خبر داد و گفت: در تابستان سال‌جاری سازمان میراث‌ فرهنگی ۴۵۰ نفر را مشمول بیمه هنرمندان کرده است.

داریوش‌ نادری افزود: معاونت صنایع‌دستی ۱۸۰ میلیارد تومان از باقی‌ مانده سال ۱۴۰۱ را به عنوان تسهیلات به صنعت‌گران زنجانی پرداخت کرده است.

وی همچنین از معاف شدن همه کارگاه‌های صنایع دستی از مالیات خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha