• پنجشنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98100503825
  • منبع : اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

آموزش‌های مهارتی از مولفه‌های رونق تولید و افزایش بهره‌وری است

آموزش‌های مهارتی از مولفه‌های رونق تولید و افزایش بهره‌وری است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: نگرش به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دانش‌های مهارتی در جامعه و به ویژه در حوزه صنعت، باید جدی گرفته شود، گفت: آموزش‌های مهارتی از مهمترین مولفه‌های رونق تولید و افزایش بهره‌وری در جامعه است.

علی جهانگیری در مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاه‌های اقتصادی، با اشاره به مشکلات اقتصادی برخی از واحدهای تولیدی، اظهار کرد: نقص در آموزش‌های مهارتی در این صنایع و نبود نیروهای کار ماهر، از مهمترین عامل در مشکلات برخی از این واحدها است.
 
وی افزود: آموزش‌های نرم در کنار آموزش‌های مهارتی به افراد ماهر، موجب تغییر رفتار و اثربخشی بهتر آنان می‌شود.

جهانگیری با اشاره به نقش مدیران و رهبران آموزش در صنایع استان، گفت: اگر این مهارت‌ها به صورت نیازسنجی دقیق و درست احصا شده و به نیروی کار شاغل در صنعت آموزش داده شود، شاهد بهره‌وری عمومی در کشور خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای نیز در این مراسم با اشاره به رسالت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: تلاش ما، نزدیک و همسو کردن آموزش‌های مهارتی با نیازهای بنگاه‌های اقتصادی استان است.

یعقوب نماینده، با اشاره به حضور مدیران آموزش در صنایع استان و جمعی از دستگاه‌های اجرایی در این دوره آموزشی، بیان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط در امر آموزش به یک اکوسیستم آموزشی جامع در این حوزه دست یابیم.

وی با اشاره به افتتاح 10 مرکز جوار و بین کارگاهی در واحدهای صنعتی استان از همکاری با شرکت آلمانی SBH در جهت آموزش و نیاز سنجی آموزشی از بنگاه‌های اقتصادی در استان خبر داد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی در استان شاهد اجرای دوره های آموزشی مفید و اثربخشی باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی، مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاه‌های اقتصادی با حضور جمعی از مسئولان و مدیران آموزش در صنایع، در سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار شده و در پایان این مراسم نیز گواهینامه دوره آموزش راهبری در بنگاه‌های اقتصادی به مدیران آموزش در صنایع استان اعطا شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha