• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98100403106
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد

ذخیره ۳۱۱ میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود/ اولویت تامین آب شرب است

ذخیره ۳۱۱ میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود/ اولویت تامین آب شرب است

ایسنا/اصفهان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۳۱۱ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: در صورت کم بودن میزان بارش ها، اولویت با تامین آب شرب است و به طور قطع هرگونه تغییر در منابع و مصارف آب زاینده رود نیازمند تصمیم گیری کارگروه ویژه زاینده رود در وزارت نیرو است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ورودی سد زاینده رود ۱۲ و خروجی آن ۱۱ مترمکعب بر ثانیه است، همچنین امروز چهارشنبه (۴ دی ماه) ذخیره مخزن سد زاینده رود ۳۱۱ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان بارش ها ۳۳۷ میلیمتر بوده است، گفت: میزان بارش ها در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۱ میلیمتر و در متوسط بلندمدت ۴۳۳ میلیمتر بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: متاسفانه میزان بارش ها نسبت به سال گذشته و متوسط بلندمدت کاهش چشمگیری داشته است.

وی در خصوص حقابه های زیست محیطی زاینده رود و خشک شدن رودخانه در شهر اصفهان، اظهار کرد: در تلاشیم تا جایی که مقدور است آب در بستر زاینده رود جاری شود تا آب به پایین دست و تالاب گاوخونی برسد.

ساسانی ادامه داد: با توجه به برنامه منابع و مصارف ابلاغی از سوی وزارت نیرو و کاهش بارش ها و همچنین خروجی و ورودی سد زاینده رود، ناچار به مدیریت منابع آبی موجود هستیم، چرا که بارش های برف هنوز به روان آب تبدیل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در تصمیم بازگشایی زاینده رود، باید تمام جوانب را در نظر گرفت، افزود: نگرانی ما همیشه مربوط به شرب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت است، اما امسال نگرانی ها برای تامین آب شرب بیشتر از سال گذشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص تحویل نوبت دوم حقابه کشاورزان در اسفند ماه، اظهار کرد: در برنامه منابع و مصارف آب منبی، تحویل حقابه کشاورزان است و امیدواریم با بارش های زمستانه امکان تحقق این برنامه وجود داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت کم بودن میزان بارش ها، اولویت با تامین آب شرب است و به طور قطع هر گونه تغییر در منابع و مصارف آب زاینده رود نیازمند تصمیم گیری کارگروه ویژه زاینده رود در وزارت نیرو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha