• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98100301901
  • خبرنگار : 71477

مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات‌هایش در لاپاز متهم کرد

مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات‌هایش در لاپاز متهم کرد

مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات‌هایش در لاپاز متهم کرد در حالی که بولیوی اظهار کرد که مکزیک یک نشست منطقه‌ای را گروگان گرفته و از به رسمیت شناختن رئیس جمهور جدید و محافظه‌کار این کشور امتناع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه مکزیک تاکید کرد که نسبت به نظارت شدید و افراطی محل سکونت سفیر و سفارت مکزیک در لاپاز توسط ۱۵۰ نیروی سرویس امنیتی و اطلاعاتی بولیوی شدیدا نگران است.

ای وزارتخانه اظهار داشت که مقامات بولیوی دیپلمات‌های مکزیکی را مورد ارعاب قرار می‌دهند و روز دوشنبه تلاش کردند تا خودروی سفیر مکزیک در لاپاز را متوقف و آن را بازرسی کنند.

بولیوی از زمانی که اوو مورالس، رئیس جمهور سوسیال سابق این کشور در ماه نوامبر پس از انتخابات ریاست جمهوری استعفا داد، به سمت جناح راست متمایل شده است. بولیوی در حال حاضر توسط جینین آنی‌یز، رئیس جمهور موقت بولیوی اداره می‌شود.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور چپ‌گرای مکزیک به مورالس پناهندگی داده و مورالس در حال حاضر در آرژانتین به سر می‌برد؛ جایی که دولت جدید آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور جدید آرژانتین اعلام کرده که به مورالس پناهندگی سیاسی خواهد داد.

وزارت خارجه بولیوی روز دوشنبه اعلام کرد که خروج از سازمان "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب" را بررسی می‌کند چرا که مکزیک، رئیس بعدی این سازمان در سال ۲۰۲۰ میلادی، در حالی که فعلا بولیوی ریاست آن را برعهده دارد برای برگزاری نشستی در تاریخ هشت ژوئن (۱۸ دی ماه) برنامه‌ریزی می‌کند.

این وزارتخانه افزود: مکزیک همچنین به "عملکرد غیردوستانه" محکوم شده و نشان داده که هیچ تمایلی در به رسمیت شناختن ریاست جمهوری آنی‌یز ندارد.

کارن لونگاریک، وزیر امور خارجه بولیوی گفت: من در نشست هشتم ژانویه در مکزیک شرکت نمی‌کنم. باید ببینیم که آیا در آینده عضو سازمان جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب خواهیم ماند یا خیر.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha