• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 98092619609
  • خبرنگار : 71576

سامری: مقابل گرگان باهوش بودیم/ نمی‌فهمم چرا داورپناه دیده نمی‌شود!

سامری: مقابل گرگان باهوش بودیم/ نمی‌فهمم چرا داورپناه دیده نمی‌شود!

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان با بیان اینکه مقابل شهرداری گرگان باهوش بودیم و با تمرکز بازی کردیم، ادامه داد: یکی از بهترین‌های لیگ سعید داورپناه است که من نمی‌فهمم چرا او دیده نمی‌شود!

حماد سامری در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد تیم بسکتبال نفت آبادان در نیم فصل اول فصل جاری لیگ‌برتر اظهار کرد: در مجموع تیم ما از ابتدای فصل رفته رفته بهتر شد و توانستیم در هر بازی بهتر از بازی گذشته عمل کنیم که طبیعی بود. بازیکنان نیاز داشتند با طرز تفکر ما آشنا شوند و بنده نیز شخصا نیاز داشتم که نفرات تیم و توان فنی آن‌ها را بیشتر بشناسم. به جز بازی با ذوب‌آهن در تمام مسابقات نیم فصل اول از بازیکنانم راضی بودم. ما تلاش خود را کرده‌ایم و بازیکنان واقعا بیشتر از حد و توان خود برای تیم زحمت کشیده‌اند. نفت یک تیم خوب است و به دنبال ستاره نیستیم، این موضوع برای من خوشحال کننده است.

او درباره بازی بزرگ هفته سیزدهم لیگ‌برتر نیز که با پیروزی نفت آبادان مقابل میزبانش شهرداری گرگان به پایان رسید، گفت: بازی کردن در گرگان بیشتر از هر چیزی به تمرکز بالا نیاز دارد، چرا که حضور پر شور هوادارن در سالن، فشار زیادی را از طرف سالن به تیم حریف منتقل می‌کند. خوشبختانه بازیکنان ما دیروز از تمرکز بسیار بالایی برخوردار بودند و در دفاع بهترین عملکرد را داشتند. البته از نظر من گرگان هم شب خوبی را سپری نکرد و بسیاری از توپ‌های آن‌ها وارد سبد نشد، همچنین مصدومیت‌ها و نبود برخی بازیکنان این تیم کار را سخت کرده بود. البته این اتفاقات چالش‌های لیگ است که همه تیم‌ها با آن مواجه هستند.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان ادامه داد: با توجه به همه این شرایط بازیکنان ما نیز بسیار باهوش عملکرد کرده و به برد بسیار مهمی دست یافتند. پیروزی در گرگان بسیار مهم بود که بازیکنان ما این کار بسیار بزرگ را انجام دادند. این کار بزرگ است چون شخصا در فصل جاری گرگان را اصلی‌ترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی می‌دانم، آن‌ها همه ابزارهای لازم برای قهرمانی یک تیم در لیگ را دارند. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم.

او همچنین درباره عملکرد خوب سعید داورپناه گارد تیم نفت آبادان در بازی شب گذشته، گفت: اگر شما عملکرد او از فصل گذشته که ما قهرمان شدیم تا این فصل را در نظر بگیرید، خواهید دید که او چه بازیکن بزرگی بوده و یکی از تاثیرگذارترین نفرات در تیم ما است. نمی‌توانم باور کنم که چنین بازیکنی در این سطح از بار فنی، دیده نشده و به تیم ملی دعوت نمی‌شود که جای سوال دارد! سعید بهترین بازیکن تیم حریف که خارجی است را دفاع می‌کند و در حمله هم بهترین بازیکن ما است، چرا دیده نمی‌شود نمی‌دانم! او همیشه در حمله و دفاع بهترین عملکرد را دارد. 

سعید داورپناه، گارد تیم بسکتبال نفت آبادان

سامری با تمجید از عملکرد خوب داورپناه ادامه داد: شاید بازیکنی وجود دارد که در دفاع خوب باشد، و در حمله ضعیف است و برعکس، اما سعید هم در دفاع بهترین است و هم در حمله که این موضوع را در این دو فصل اثبات کرده است. اگر بازی‌های فصل گذشته و این فصل ما به خوبی بازنگری شود عملکرد فوق‌العاده او قابل مشاهد است و من همچنان نمی‌دانم چگونه چنین بازیکنی دیده نمی‌شود. هر چه بازی حساس‌تر می‌شود او با تجربه‌تر بازی می‌کند، یک بازیکن دیگر نمی‌تواند بالاتر از این سطح بازی کند و نمی‌دانم چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم نفت به هدف خود در نیم فصل رسیده است؟ توضیح داد: می‌شد بهتر از جایگاه پنجم را داشته باشیم چون اختلاف تیم‌های بالای جدول یک یا دو برد است. نه اینکه سطح ما خیلی بالا است، این جایگاه پنجم نمی‌تواند برای ما کمک کننده باشد. به هر حال نیم فصل تمام شد و ما پنجم شدیم که باید در نیم فصل دوم تلاش کنیم این جایگاه را ارتقاء ببخشیم در غیر این صورت کار سختی در پلی‌آف خواهیم داشت. باید همه تجربه‌های کسب شده در نیم فصل اول را برای نیم فصل دوم به کار بگیریم تا نتیجه مد نظر حاصل شود. 

سامری در مورد اضافه شدن بابک نظافت کاپیتان فصل گذشته تیم شهرداری گرگان به نفت آبادان و بازی او در دیدار شب گذشته، اظهار کرد: او بازیکن بزرگی است که در دقیقه نود به تیم ما اضافه شده است. بابک بدون تمرین به تیم ما اضافه شد و برای دقایقی هم در بازی دیشب وارد زمین شد که موثر هم بود. با آماده‌تر شدنش می‌تواند به تیم ما کمک کند.

او در پاسخ به این سوال که نیاز لیگ‌برتر بسکتبال برای نیم فصل دوم چیست؟ گفت: از نظر من باید هر چه سریع‌تر ویدئوچک به لیگ ایران و شهرستان‌ها وارد شود، بازی‌ها حساس هستند و تیم‌ها هزینه کرده‌اند. باید این موضوع برطرف شود تا حق به حق دار برسد. همچنین می‌دانم که تیم‌ها رفته رفته با خرید بازیکنان جدید تقویت خواهند شد و متاسفانه فعلا تیم ما شرایط خرید بازیکن را ندارد، با این حال باید تمرکز خود را بیشتر کنیم و به رقابت‌ با رقبا بپردازیم تا نتیجه قابل قبولی را در حد تیم نفت آبادان کسب کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha