• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98092015247
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد

آشکارسازی ۱۷ نقطه پر حادثه در همدان

آشکارسازی ۱۷ نقطه پر حادثه در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه ۱۰۶ نقطه به‌عنوان نقاط پرحادثه استان شناسایی شده است، گفت: ۱۷ نقطه پرحادثه استان آشکارسازی شده است.

مصطفی پناهنده چهارشنبه ۲۰ آذر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه دیدگاه درباره شناسایی نقاط پرحادثه در دستگاه‌های مختلف متفاوت است اما از نظر راهداری شناسایی و امن کردن مکان در نقاط پرحادثه مدنظر است، اظهار کرد: در کشور ۲۵۱ نقطه پرحادثه وجود دارد که از این تعداد ۱۶ نقطه در استان همدان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۷۰ نقطه پرحادثه و ۳۶ نقطه به عنوان نقاط مستعد پرحادثه بودن در محورهای مواصلاتی استان همدان شناسایی شده که در ۱۷ نقطه توسط مشاور کار زیربنایی و اصلاح هندسی انجام گرفت و اصلاح هندسی مابقی در دستور کار است.

اصلاح ۱۰ نقطه به‌صورت زیرگذر و روگذر

وی با بیان اینکه اصلاح ۱۰ نقطه به‌صورت زیرگذر و روگذر در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اصلاح نقاط حادثه خیز درنظر داریم نسبت به اصلاح و ایمن سازی گرده اسدآباد اقدام کنیم.

پناهنده با بیان اینکه ۷۷ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد، گفت: سالانه بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در استان همدان جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه ۴۲ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان نصب شده است، اظهار کرد: در جاده‌های استان همدان دو دستگاه سیستم توزین در حال حرکت وجود دارد و دو دستگاه دیگر نیز در حال نصب است. همچنین ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای استان وجود دارد که در شناسایی گره‌های ترافیکی کمک می‌کند.

وی با تأکید بر شناسایی بار در بخش حمل کالا، یادآور شد: در بخش کالا به دنیال این هستیم که برای تمام بارهایی که حمل می‌شود، بارنامه صادر شود تا به این وسیله هم از قاچاق کالا جلوگیری شود و هم فرار بار صورت نگیرد.

پناهنده با بیان اینکه وانت بارها سهم بسزایی در حمل بار دارند، افزود: در نظر داریم وانت بارها را که سهم بسزایی در جابه جایی کالا دارند شناسایی کنیم. ضمن اینکه با شناسایی رانندگان و ناوگان این بخش می‌توانیم در تخصیص سوخت اقدامات مناسبی داشته باشیم.

وی از نصب ۲۲۸ دستگاه ردیاب بر روی ماشین آلات راهداری خبرداد و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ ترافیکی را در بین مردم جامعه ارتقاء دهیم تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن کاهش می‌یابد.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان همدان ادامه داد: در راستای ایجاد فرهنگ ترافیکی در بین مردم طرح‌های آموزشی در مدارس، طرح ادوات کشاورزی، ایمن سازی مدارس حاشیه راه و آشکارسازی ماشین آلات سنگین در بخش ایمنی ترافیک در حال اجراست.

افتتاح ۳ مجتمع بین راهی در همدان

پناهنده از وجود ۳۰ مجتمع بین راهی فعال در استان همدان خبر داد و اعلام کرد: سیاست سازمان راهداری این است که  در قالب مجتمع های خدماتی تأسیسات جانبی را به صورت متمرکز داشته باشیم که این موضوع باعث می‌شود تقاطع ها کاهش یافته و در نهایت جاده‌های ایمن و مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به احداث ۱۷ مجتمع خدماتی بین راهی در استان همدان، بیان کرد: در استان همدان ۱۷ مجتمع خدماتی بین راهی در حال ساخت است که سه مجتمع در هفته حمل و نقل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه هدف گسترش مجتمع های بین راهی در محورهای فرعی است، تصریح کرد: در استان همدان ۷۵۱ کیلومتر راه فرعی، ۳۱۸ کیلومتر راه اصلی و ۵۹۸ کیلومتر بزرگراه وجود دارد.

۳۴ کیلومتر راه روستایی آسفالت می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار کرد: در استان همدان بیش از ۵۱۴۰ کیلومتر راه وجود دارد که ۸۵ کیلومتر آن آزادراه بوده و سهم ۳.۵ درصدی از آزادراه‌های کشور را داراست.

پناهنده با اشاره به اجرای طرح ابرار در زمینه راه‌های روستایی، یادآور شد: براساس این طرح قرار است راه‌های روستایی دارای بیش از ۵۰ خانوار آسفالت شود که ۲۰۰۰ کیلومتردر کشور شناسایی شده که از این میزان ۳۴ کیلومتر راه روستایی مربوط به همدان است و تا کنون ۱۴.۸ کیلومتر انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha