• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98091813036
  • منبع : بوشهر

رییس سابق سازمان انرژی اتمی:

متخصصین کشور نباید به بهانه اختلاف دیدگاه کنار گذاشته شوند

متخصصین کشور نباید به بهانه اختلاف دیدگاه کنار گذاشته شوند

ایسنا/بوشهر رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: ما افراد زیادی را به اتهام وابسته بودن به جاهای مختلف به بهانه های زیادی کنار گذاشته ایم و متخصصین کشور نباید به این بهانه کنار گذاشته شوند.

فریدون عباسی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور بوشهر عنوان کرد: یاد و خاطره شهدای دانشجو در سال ۱۳۳۲ گرامی می داریم، این حرکت دانشجویان در راه استکبارستیزی انجام شد و مقابله‌ای در برابر مستکبران آن زمان بود، لذا دانشجویان باید مراقب باشند که روز ۱۶ آذر توسط استکبار برای مبارزه با جمهوری اسلامی مصادره نشود، زیرا روز دانشجو روز مبارزه با استکبار است و دانشجویان اگر اعتراضی دارند باید به شکل دیگری بیان نمایند.

وی در خصوص روش های بیان دیدگاه ها مختلف در دانشگاه ها گفت: در دانشگاه‌های ما کرسی‌های آزاداندیشی به همان طریقی که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید تقویت شود و شرایطی به وجود بیاید تا دانشجویان بتوانند در خصوص شرایط کشور حرف بزنند و بحث کنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در خصوص فعالیت های جنبی دانشجویان گفت: ابتدا شما باید اصل دانشجو بودن خویش را ثابت نمایید و سپس به فعالیت های سیاسی و سایر فعالیت ها بپردازید و اساتید این توصیه را همواره به دانشجویان داشته باشند.

عباسی افزود: همزمان با انقلاب اسلامی دانشگاه در تصرف حزب ها و گروه های مختلفی بود و خبری از درس خواندن در دانشگاه نبود تا اینکه در سال ۵۹ دانشجویان انقلابی تصمیم گرفتند دانشگاه را به مسیر اصلی برگرداندند زیرا سیاسی گری کل مسائل کشور را تحت الشعاع قرار داده بود. به همین خاطر دانشگاه تعطیل شد و سه سال این کار به طول انجامید و پس از آن گرایش های مختلفی از رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و غیره شکل گرفت و نیازهای فنی و صنعتی کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: همچنین با شروع جنگ، دانشگاه در صدد رفع نیازهای جنگ برآمد و پروژه‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها راه افتاد و اساتید شجاعی بودند که با وجود کمبود امکانات دوره های کارشناسی ارشد را یک سال بعد از بازگشایی دانشگاه ها راه اندازی کردند. اعزام دانشجوهای فوق لیسانس به خارج تا حدود سال 75 به صفر رسید و دانشگاه‌ها گسترش پیدا کرد و هم اکنون در کل کشور جایی نیست که بخواهیم درس بخوانیم و دانشگاه وجود نداشته باشد.

وی در خصوص مزیت پذیرش دانشجویان خارجی عنوان کرد: اکنون با پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های خود می توانیم برای کشورهای دیگر الگو باشیم و این بسیار برای ما سودمند است زیرا  فرهنگ خود را به آنها منتقل می‌کنیم و با صنعت و مدیریت ما آشنا می شوند.

سخنران مراسم روز بزرگداشت دانشجو در خصوص اهمیت جایگاه دانشگاه با اشاره به جمله حضرت امام گفت: حضرت امام می فرماید که دانشگاه مبدا تحولات است، این جمله حضرت امام بسیار عمق داشت زیرا بسیاری از کم کاری های کشور مربوط به دانشگاه است حتی مثلاً در قوه قضاییه اگر فسادی باشد نقش دانشگاه را نباید نادیده بگیریم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ما به اساتیدمان نقش تربیتی نداده ایم و از ابتدای انقلاب افراد زیادی را به بهانه های مختلف کنار گذاشته ایم، به اتهام وابسته بودن به جاهای مختلف؛ ما مرتب به یکدیگر برچسب می زنیم و اگر در گام دوم می‌خواهیم حرکت جدی بکنیم نباید اساتید دانشگاه‌ها را از یاد ببریم. اینک در مرحله جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و جنگ اقتصادی در پشت آن اتاق فکر قرار گرفته است و راه مقابله با اتاق فکر دشمن اساتید دانشگاه‌ها است.

فریدون عباسی با بیان اینکه اگر امروز شروع کنیم محصولی که امسال وارد دانشگاه می شود، ده سال دیگر جواب می دهد، ادامه داد: وضعیت دانشگاه‌های ما از لحاظ علمی خوب است و باید به فکر صدور متخصص به خارج از کشور باشیم و اگر با برنامه این متخصصان را به خارج از کشور بفرستیم سفیران فرهنگی ما خواهند بود و کسب تجربه می کنند. اگر ما از دوره رکود عبور کنیم نیاز به متخصص خواهیم داشت. باید صدور خدمات تخصصی یکی از کارهای اصلی ما باشد و دانشگاه ها می توانند با برنامه این موضوع را پیش ببرند. اگر شرایط علمی را برای دانشجویان فراهم کنیم کسی از کشور خارج نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این برنامه اساتید و دانشجویان سوالات خود را در خصوص وضعیت انرژی هسته ای کشور مطرح کرده و به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha