• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98090503187
  • منبع : نمایندگی سمنان

بذور اصلاح‌شده راه افزایش عملکرد کشاورزان

توزیع بذور اصلاح‌شده در بین کشاورزان استان سمنان

توزیع بذور اصلاح‌شده در بین کشاورزان استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیر تعاون روستایی استان سمنان از توزیع بذور اصلاح‌شده گندم و جو در بین کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا احسان عباسپور در گردهمایی مسئولین مراکز جهاد کشاورزی استان سمنان به نقش مهم استفاده از بذور اصلاح‌شده در کشاورزی اشاره و اظهار کرد: استفاده از بذور اصلاح شده بر میزان عملکرد کشاورزان غله کار تاثیر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود سه‌هزار و ۴۰۰ تن بذر در طبقه مادری و گواهی شده برای توزیع در بین کشاورزان استان تولید و تامین شده است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان با اشاره به تولید بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن بذر مادری و گواهی شده گفت: تاکنون حدود سه‌هزار و ۱۷۴ تن بذر گواهی شده و حدود ۲۸۰ تن بذر مادری در استان تولید و وارد چرخه فرآوری شده است.

وی با اشاره به میزان بذر تولید و توزیع شده در بین کشاورزان استان خاطرنشان کرد: تاکنون از یک‌هزار و ۲۴۹ تن بذر گندم سیوند تولید شده، حدود ۵۰۰ تن وارد چرخه توزیع شده و از ۸۳۷ تن بذر گندم پیشگام، ۳۹۴ تن بذر به مرحله چرخه توزیع رسیده است .

عباسپور بر لزوم فعالیت‌های ترویجی با هدف ارتقاء آگاهی‌های کشاورزان تاکید و تصریح کرد: برای اینکه این بذور در مرحله کشت به وسیله کشاورزان مورد استفاده قرار گیرد نیازمند همکاری و تلاش بیشتر مسئولین مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان هستیم.

مدیر تعاون روستایی استان همچنین از تولید بیش از ۱۰۰۰ تن بذر جو در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۷۷ تن این بذر در بین کشاورزان استان توزیع شده است.همچنین از ۳۷۲ تن بذر گوهران تولید شده، ۳۲۰ تن به مرحله چرخه توزیع رسیده و از ۴۹۱ تن بذر یوسف، ۳۵۷ تن وارد چرخه توزیع شده است.

مهدی حق پرست مسئول اداره تعاون روستایی میامی نیز از خرید تضمینی بیش از ۳۰۰ تن آفتابگردان تولیدی از کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: خرید تضمینی آفتابگردان در مراکز خرید شهرستان میامی همچنان ادامه دارد.

وی هدف از خرید تضمینی آفتابگردان را، جلوگیری از خرید آن از سوی دلالان و واسطه ها اعلام کرد و افزود: خرید تضمینی، موجب رضایت کشاورزان منطقه شده است.

وی اظهار کرد: برای ارسال آفتابگردان های خریداری شده، تلاش می شود مجوز حمل به یکی از کارخانه های روغن کشی در استان های همجوار را دریافت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha