• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403042114458
  • منبع : نمایندگی سمنان

کشت قراردادی در ۱۵۰۰هکتار اراضی سمنان/ خرید ۵۳ هزار تن گندم در استان

کشت قراردادی در ۱۵۰۰هکتار اراضی سمنان/ خرید ۵۳ هزار تن گندم در استان

ایسنا/سمنان سرپرست تعاون روستایی استان از خرید ۵۳ هزار تن گندم در استان سمنان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم از گندمکاران همچنان ادامه دارد.

 ویسی،سرپرست تعاون روستایی استان ۲۰ تیرماه اظهار کرد: تاکنون با اقدامات صورت گرفته توسط ۲۴ مرکز خرید مباشری حوزه تعاون روستایی استان، ۵۳ هزار تُن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

وی ادامه داد: در طی چند سال اخیر و در دولت مردمی سیزدهم، تلاش های خوبی در راستای توسعه کشاورزی و تجاری سازی محصولات کشاورزی روستایی انجام گرفته است.

سرپرست تعاون روستایی استان گفت: سازماندهی روستائیان و کشاورزان و پشتیبانی از کشاورزان از جمله اهداف عالی اداره کل تعاون روستایی است. همچنین تولید، جمع آوری و بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی در سطح استان در راستای ارتقاء معیشت و وضعیت اقتصادی روستائیان و روستاها، از دیگر اهداف کاری تعاون روستایی در سطح استان است.

ویسی تصریح کرد: شبکه های تعاون روستایی استان تاکنون در بحث خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی بسیار خوب درخشیدند.

 وی با بیان اینکه کشت های قراردادی در راستایی حمایت از تولید و تحقق شعار سال از دیگر اولویت های کاری ما در سطح استان است؛ خاطرنشان کرد: عقد قرارداد برای کشت قراردادی در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان منعقد شده که تاکنون کشت علوفه ای در هزار و ۲۰۰ هکتار، محقق شده است.

 وی با اشاره به افزایش برداشت گندم در استان اظهار کرد: با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان، گفت: پیش بینی می شود تا بحث خرید تضمینی گندم با اقدامات مطلوب صورت گرفته، ۲۵ درصد نسبت به سال‌گذشته افزایش داشته باشد.

 سرپرست تعاون روستایی استان یادآوری کرد: امسال ۵۲۹تن کلزا و ۶۷۰تن کاملینا از کشاورزان شهرستان میامی در این استان خریداری شده است.

انتهلی پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha