• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98090301230
  • خبرنگار : 71573

انتشار چند رمان برای نوجوانان و بزرگسالان

انتشار چند رمان برای نوجوانان و بزرگسالان

رمان‌های «آهنگی برای چهارشنبه‌ها»، «پکس» و «سیزه صندلی» برای نوجوانان و «اورورا» و «سابه کطولحو» برای بزرگسالان منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، «آهنگی برای چهارشنبه‌ها» نوشته فرهاد حسن‌زاده در ۲۱۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان در نشر پیدایش منتشر شده است.

در شروع کتاب آمده است: صدای ساز می‌یاد. همون صدای آشنایی که منتظرش بودم. و تا بخواد از سر خیابون بپیچه تو کوچه و نرمک نرمک برسه پشت پنجره ما فرصت دارم. حالا نشونی و اسمش رو با جوهر سبز خودنویس و خطی خوش می‌نویسم پشت پاکت و چندبار فوتش می‌کنم که زودتر خشک بشه.

برسد به دست فرهان شاکری

اسمش با تصویرش می‌یاد تو ذهنم و فکر می‌کنم وقتی این نامه رو بببینه چی کار می‌کنه. ناراحت می‌شه؟ پاره‌اش می‌کنه؟ خوشحال می‌شه؟ می‌بوسدش؟ یا دو سه‌بار می‌خونه و به همه می‌گه: خاله فرزانه نامه داده... خاله فرزانه..

شایدم اصلا به دستش نرسه. کسی چه می‌دونه؟

صدای ساز نزدیک‌تر می‌شه، ولی نه اون‌قدر نزدیک که مامان ماری رو بیدار کنه. یواش می‌رم بالای تختش و به خواب عمیقش دست نمی‌زنم.

در نوشته پشت جلد کتاب هم  می‌خوانیم: «آهنگی برای چهارشنبه‌ها» داستان سینما و آدم‌هاست.

آدم‌هایی که خواسته و ناخواسته بازیگر شده‌اند تا داستانی شوند برای روایت،

شعری برای خواندن،

ترانه‌ای برای شنیدن،

یا حتی آهنگی برای ....

آهنگی برای چهارشنبه‌ها

 همچنین  مجموعه داستانی در ژانر وحشت  با عنوان «سایه‌های کطولحو»  نوشته پائولا گوران با ترجمه سیما تقوی در ۳۲۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۳ هزار تومان در نشر یادشده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: این کتاب، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نویسندگان بسیار شناخته‌ شده و برخی نویسندگان تازه‌کاری است که برخی نیز جوایز بسیاری در دنیای ادبیات از  آن خود کرده‌اند. داستان‌هایی منحصر به فرد و به‌روزشده از کابوس‌هایی قدیمی.

جهانی تازه از ایزدانی باستانی که از اعماق شهر مدفون، رلیه که خوابگاه بزرگ اقیانوس‌ها و دریاها، کطولحوست شروع می‌شود و تا بلندترین قله‌های کوهستان جنون و مکان‌هایی جدید که به جغرافیای دنیای لاوکرفت افزوده‌ شده‌اند، ادامه دارد.

سفری هیجان‌انگیز، ترسناک و عرفانی به دنیای لاوکرفت، جهانی که سایه‌هایش جان دارند و جایی که خطر، معنای دیگری پیدا می‌کند.

دیگر رمان منتشرشده برای نوجوانان در نشر پیدایش، «سیزده صندلی» نوشته دیو شلتون با ترجمه میلاد بابانژاد و الهه مرادی  است که در ژانر وحشت  و در ۲۵۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۶ هزار تومان راهی بازار شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: «اگه فکر می‌کنی خیلی شجاعی... تو هم یه صندلی بردارد و بیا.»

جک در خانه‌ای قدیمی و ناآشنا تنهاست. چند دقیقه‌ای می‌شود که دستش روی دستگیره اتاق انتهای راهرو مانده،  دودل است که وارد شود یا نه.

بالاخره وارد می‌شود. در آن‌ سوی در، اتاقی است با سقف بلند که با نور شمع روشن شده. سیزده صندلی چیده شده و یکی از این صندلی‌ها خالی است. دوازده قصه‌گوی مرموز آماده‌اند که قصه‌های خود را آغاز کنند. آیا این پسر جرأت می‌کند به قصه‌های‌شان گوش دهد؟

جک پسر کنجکاوی است. آیا شما هم به اندازه جک کنجکاو هستید؟

«پکس» نوشته سارا پنی‌پاکر با ترجمه نلی محجوب  دیگر رمان نوجوان است که در ۲۷۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۱هزار تومان در نشر یادشده در اختیار نوجوانان قرار گرفته است.

این کتاب برنده مدال «خوانندگان جوان کالیفرنیا (۲۰۱۸)»، برنده جایزه «یادبود جودی لوپز برای بهترین اثر ادبی کودک (۲۰۱۷)» و نامزد «جایزه کتاب ملی آمریکا برای بهترین اثر ادبی کودک و نوجوان (۲۰۱۶)» شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: پکس و پیتر از وقتی که پکس توله کوچکی بود از هم جدا نشده بودند، اما با آغاز جنگ پیتر متوجه می‌شود که می‌توانسته پکس را نگه دارد و تصمیم می‌گیرد به منطقه‌ای که حالا درگیر جنگ است برود و پکس را پیدا کند...

«اورورا» نوشته آندره ولچک با ترجمه یوسف نوری‌زاده نیز در ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۷ هزار تومان در نشر پیدایش عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این رمان بررسی ریشه فلاکت و بدبختی عصر ماست؛ مطالبه عدالت و اقدام عملی‌ است، توصیف دقیق از سرمایه‌داری و خوف و هراس مرتبط با آن، و سوسیالیسم امیدبخش است.

استفاده از برشت و موتزارت به عنوان «راوی یونانی» به خوبی عمل کرده؛ و در جاهایی که برای لحظه‌ای واقعیت غیرقابل تحمل می‌شود، داستانی با شوخ‌طبعی، طنز گزنده و بذله‌گویی پیش می‌رود. شخصیت هانس جی، به عنوان نماد کاپیتالیسم و امپریالیسم، چیزی بیشتر از یک عکس بریده مقوایی‌ است: او کسی‌ است‌ که  نمی‌تواند ببیند و نمی‌خواهد ببیند که کیست، اما اورورا و دیگران مجبورش می‌کنند با واقعیت آن‌چه مرتکب شده و آن‌چه می‌توانسته باشد رودررو شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha