• شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98090200820
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد مطرح کرد:

بومی‌سازی تجربیات جهانی در شهرهای دوستدار سالمند

بومی‌سازی تجربیات جهانی در شهرهای دوستدار سالمند

ایسنا/اصفهان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه تجربیات شهرهای جهان در راستای تبدیل‌شدن به شهر دوستدار سالمند را نمی‌توان به‌صورت کامل استفاده کرد، گفت: باید این تجربیات جهانی در هر شهری بومی‌سازی شود.

لیلا جودان، امروز (شنبه) در نخستین کارگاه تخصصی شهر دوستدار سالمند، اظهار کرد: تفاهم‌نامه شهر دوستدار سالمند در اصفهان منعقد شده و فرایند اجرای طرح شهر دوستدار سالمند در این شهر با سرعت بالایی پیش می‌رود. امروز هم در این کارگاه دور هم جمع شده‌ایم تا از برنامه‌هایی که تاکنون انجام‌شده مطلع شویم.

وی ادامه داد: باید ببینیم تجربه اصفهان در راستای تبدیل‌شدن به شهر دوستدار سالمند چگونه بوده و چطور بر چرخه زندگی اثر می‌گذارد که این امر در طول زمان مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین رینتاروموری - مشاور بین‌المللی طرح شهر دوستدار سالمند در این کارگاه، بابیان اینکه وقتی درباره شهر دوستدار سالمند صحبت می‌کنیم باید همه گروه‌های سنی را در نظر داشته باشیم، گفت: با توجه به تجربه فعالیتی که در شهرهای مختلف دنیا همچون چین، ژاپن، هنگ‌کنگ و انگلستان داشتم وقتی می‌توانیم در تبدیل‌شدن به شهر دوستدار سالمند موفق باشیم که همه گروه‌های سنی، محیط‌های اجتماعی و فیزیکی شهر را در کنار هم در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور خود در شهر اصفهان، گفت: با قدم زدن در شهر اصفهان به‌ عنوان یک گردشگر دریافتم که این شهر به‌جز زیبایی‌های تاریخی و شهری، فضایی آرام دارد که خانواده‌ها در کنار یکدیگر در سطح شهر حضور دارند.

رینتاروموری با بیان اینکه شهر دوستدار سالمند موضوع ملی نیست، تصریح کرد: شهر دوستدار سالمند یک موضوع شهری است که شهرداری‌ها باید به آن بپردازند.

مشاور بین‌المللی طرح شهر دوستدار سالمند به فاصله زیاد بین کشورهای پردرآمد و کشورهای با درآمد متوسط اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم با پیش‌بینی سیاست‌هایی این فاصله را کم کنیم، از سوی دیگر باید مشکلات و کیفیت زندگی سالمندان را پیداکرده و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی بابیان اینکه اصفهان زمان خوبی برای پیوستن به شهرهای دوستدار سالمند انتخاب کرده است، گفت: در دو روزی که این کارگاه در شهر اصفهان برگزار می‌شود قرار نیست آموزشی به شرکت‌کنندگان بدهم، بلکه می‌خواهیم تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم و از این تجربیات به بهترین شکل ممکن در جهت رسیدن به شهر دوستدار سالمند بهره ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha