• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98082717331
  • منبع : نمایندگی سمنان

آغاز مسابقات ملی مناظره دانشجویی استان در جهاددانشگاهی سمنان

گسترش فرهنگ گفت‌وگو جامعه را به سمت اخلاقی‌ترشدن می‌برد

گسترش فرهنگ گفت‌وگو جامعه را به سمت اخلاقی‌ترشدن می‌برد

ایسنا/سمنان سومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان سمنان با حضور تیم‌هایی از 10 مرکز علمی کاربردی این استان در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان آغاز شد.

حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان در افتتاحیه این مسابقات با اشاره به ضرورت برپایی مسابقاتی از این دست اظهار کرد: گسترش فضای گفت‌وگو می‌تواند جامعه را به سمت اخلاقی‌تر شدن سوق دهد.

وی از تعامل و گفت‌وگو به عنوان نیازهای روز جامعه یاد کرد و افزود: هرچه نظام و دولت فضای تعامل و گفت‌وگو را در لایه‌های مختلف اجتماعی توسعه دهد به حل مشکلات جامعه در سایه احترام متقابل کمک کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بر لزوم تداوم و گسترش مسابقاتی از این دست در سطح جامعه و خصوصا در فضای دانشجویی تاکید و تصریح کرد: اگرچه این مسابقات امسال سومین دوره خود را تجربه می‌کند اما این حرکت هنوز در کشور ما یک حرکت نوپا محسوب می‌شود.

وی با اذعان به اینکه باید فرهنگ مناظره را در بین همه اقشار جامعه بسط و گسترش داد اضافه کرد: با گسترش این فرهنگ در بین اقشار مختلف می‌توان ضمن تمرین گفت‌وگو، بستر را برای شنیدن نظرات مختلف فراهم کرد.

رهایی با اشاره به دستاوردها و نتایج توسعه فرهنگ مناظره که در فرهنگ دینی و اعتقادی ما از پیشینه کهنی هم برخوردار است ادامه داد: رویکرد تعامل و گفت‌وگو هرچه در جامعه و مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی گسترش بیشتری بیابد، فضای جامعه ایرانی را به سمت اخلاقی‌ترشدن می‌برد.

رئیس جهاددانشگاهی استانبا اذعان به اینکه تصمیماتی که از دل مناظره بیرون می‌آید با اقبال بیشتری روبرو هستند خاطرنشان کرد: گذاره‌ها و تصمیماتی که محصول این مناظره‌ها هستند بی‌تردید با سطح بالاتری از اقناع و رضایتمندی عمومی روبرو خواهند شد.

به گزارش ایسنا سومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان سمنان به مدت دو روز از امروز با حضور تیم‌هایی از مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان، غرب استیل، البرز شرقی،کلران، پالنده صاف ،شهرداری بیارجمند و هنرآذین پویان در جهاددانشگاهی استان سمنان آغاز و در آن 10 تیم مناظره با هم به رقابت می‌پردازند.
تیم برتر این مسابقات که به صورت حذفی برگزار می‌شود برای حضور در مسابقات ملی مناظره که امسال در دانشگاه جامع تبریز برگزار خواهد شد معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha