• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96111810878
  • منبع : نمایندگی سمنان

اولین دوره مناظره‌های دانشجویی استان سمنان آغاز شد

اولین دوره مناظره‌های دانشجویی استان سمنان آغاز شد

اولین دوره مسابقات مناظره‌های دانشجویی استان سمنان در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مسابقات که با حضور حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان، فضلی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های استان سمنان آغاز شد، پنج تیم دانشجویی از مراکز علمی کاربردی سراسر استان با هم به رقابت می‌پردازند.

فضلی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان در افتتاحیه این رقابت‌ها با تقدیر از میزبانی جهاددانشگاهی استان افزود: اولین دوره مسابقات مناظره‌های دانشجویی به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاددانشگاهی استان برگزار می‌شود.

وی از مناظره به عنوان تجسمی از فوران اندیشه یاد کرد و گفت: مناظره در حوزه عقلی و نظری نوعی تبلور فکر و اندیشه است که به بهبود شرایط و کشف حقیقت کمک می‌کند.

حسن سعدالدین با اشاره به کیفیت خوب این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی گفت: این اقدام جهاددانشگاهی، حرکتی برای یک کار بزرگ در سطح دانشگاه‌های استان سمنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی کار بسیار ارزشمند و بزرگی انجام داده است و ذهن‌های خلاق دانشجویان را برای ارائه نظر، نقد و بیان عقاید در این مسابقات گرد هم جمع کرده است .

وی ادامه داد: این مسابقات می‌تواند در دوره های بعدی در سطح تمام دانشگاه های استان سمنان و با حضور دانشجویان بیشتری برگزار شود.

سعدالدین افزود: ما در مجموعه استانداری سمنان همکاری لازم را خواهیم داشت و انشاءالله در کمیته آموزش و پژوهش استان سمنان برای توسعه این گونه اقدامات حمایت‌های خوبی را انجام خواهیم داد.

حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در آیین افتتاح این مسابقات دانشجویی گفت: این مسابقات در راستای مطالبات و تاکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی و توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در این بخش پاسخ درخوری به مطالبات رهبری فرزانه انقلاب داده نشده تصریح کرد: معمولا در ایام نزدیک به انتخابات کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌ها و برنامه‌های همچون منطقه آزاد و...در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما متاسفانه این برنامه‌ها برخلاف تاکیدات رهبری انقلاب محدود به همان ایام می‌شود در حالی که معظم‌له بر لزوم توجه به این حوزه‌ها در طول سال تاکید فرموده‌اند.

رهایی با بیان اینکه مسابقات مناظره‌های دانشجویی برای اولین‌بار است که در سمنان برگزار می‌شود اضافه کرد: باید این روش و متد را به همه دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی تسری دهیم تا شاهد توسعه و تعمیق فرهنگ گفتگو باشیم.

وی با بیان اینکه گفتگو می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را مرتفع کند گفت: جامعه ما به گفتمان‌سازی در این بخش نیاز مبرم دارد لذا باید به تکثیر این روش در سایر مراکز دانشگاهی کمک کنیم.

به گزارش ایسنای سمنان نخستین مناظره این مسابقات، امروز با حضور دو تیم مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای سمنان و مرکز علمی کاربردی روستا با موضوع و محوریت گزاره: "دولتی بودن اقتصاد موجب کاهش انگیزه جوانان به کارآفرینی است" برگزار و دو تیم مخالف و موافق به بحث پیرامون آن پرداختند.

در پایان دور اول این رقابت‌ها، دو تیم دانشجویی علمی کاربردی کلران سمنان و علمی کاربردی روستا به فینال این رقابت‌های دانشجویی راه یافتند.

فینال این مسابقات بعدازظهر امروز با موضوع " سود بانکی در نظام بانکداری کشور"در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان سمنان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha