• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98082113730
  • خبرنگار : 30054

چگونه با بازاریابی ایمیلی برند خود را مطرح کنیم؟

چگونه با بازاریابی ایمیلی برند خود را مطرح کنیم؟

اینباکس همه از جمله من و شما پر از ایمیل‌های تبلیغاتی است که باز نشده باقی مانده‌اند. این موضوع به معنای منسوخ بودن بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ نیست، بلکه ایمیلی که بی‌وقفه برای ما ارسال می‌شود باید آنقدر جذاب باشد که با نگاه اول، ما را مجاب کند تا روی آن کلیک کنیم و پیگیر شویم. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت جت، شاید فکر کنید در این وضعیت ایمیل‌های تبلیغاتی که درصد زیادی از آن به صندوق اسپم می‌رود، روش بازاریابی ایمیلی دیگر جواب نمی‌دهد، اما حقیقت این است که یکی از روش‌های موثر بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ است و به همین دلیل است که همچنان بازار آموزش ایمیل مارکتینگ داغ است.

البته شما می توانید در کنار ایمیل مارکتینگ کمپین‌های دیگری را نیز اجرا کنید و همه اینها را در گوگل آنالیتیکس دنبال کنید. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای آنالیز میزان بازدید سایت می‌باشد. شما در این ابزار می‌توانید لینک‌های UTM بسازید و کمپین‌های بازاریابی خود را دنبال کنید. این لینک‌ها اطلاعات زیادی به شما می‌دهند.

کارهای دیگری مانند تبلیغات در گوگل، راه‌اندازی کمپین 360 و ... نیز امکان گزارش‌گیری در این ابزار قدرتمند گوگل را دارند. شما می‌توانید با آموزش گوگل آنالیتیکس نحوه استفاده از این ابزار را به طور کامل یاد بگیرید.

آموزش ایمیل مارکتینگ یکی از اصلی‌ترین زیرمجموعه‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ است و در آن یاد می‌گیرید که چطور برند خود را از این طریق معرفی کنید. یعنی به جای اینکه مشتری با دیدن ایمیل شما، آن را به بخش هرزنامه منتقل کند یا بی‌تفاوت از آن بگذرد، ایمیل شما را یک فرصت تلقی کند و از این طریق با برند شما آشنا شود. اما چه کار کنیم تا از طریق ایمیل برندمان را معرفی کنیم؟ سایت جت پیشنهادهای زیر را برای شما دارد:

در چشم مشتری جا باز کنید!
در چشمان مشتری بیایید. طرح و قالب خاصی برای برندتان داشته باشید تا به محض اینکه مشتری ایمیل شما را دید، بداند از چه کسی ایمیل دریافت کرده و چه کاربری دارد. حتما تا به حال ایمیل‌هایی را دیده‌اید که نه عکسی از آن مشخص است نه لوگو یا نام صاحب ایمیل. فقط چند خط نوشته می‌بینید که شما را به یک سایت دعوت کرده است. پس اولین کار این است که تا می‌توانید برند خود را مشهور کنید و البته این شهرت در راستای محبوبیت شما برای مشتریان‌تان باشد. پس قبل از آن باید سایت‌تان آنقدر جذابیت و فایده و خدمات برای مشتری داشته باشد که مشتاق دنبال کردن شما باشد. سپس می‌توانید با فعال کردن خبرنامه‌ها، مشتری را به یاد خود بیندازید!

پیگیر و خوش‌قول باشید!
وقتی ایمیل مشتری را گرفتید و به او قول فرستادن ایمیل هفته نامه، ماهنامه یا حتی سالنامه را دادید، به همان بازه‌ای که قول دادید، برای او بفرستید. اگر هفته نامه را هر روز ارسال کنید، یا برعکس اگر ماهنامه را هر دو ماه یکبار ارسال کنید، اعتماد مشتری را از دست می‌دهید. استمرار و برنامه‌ریزی برای ارسال ایمیل‌ها را دست کم نگیرید. 
مشتریان سرمایه شما هستند. باید بتوانید در عین جذب مشتری‌های جدید، هوای مشتریان وفادارتان را نیز داشته باشید، برایشان تخفیف بفرستید. نظرسنجی کنید و از رضایت‌شان نسبت به خود، سوال کنید. 

کلیشه را رها کنید!
دوره "بدو بدو حراجش کردیم" تمام شده است. حقیقتا آنقدر همه ایمیل‌ها پر شده از ۵۰ یا صددرصد تخفیف، که مشتری ایمیل را باز نکرده می‌داند جریان از چه قرار است. اگر هم به طور اتفاقی به سایت شما بیاید و  برایش پاپ آپ بفرستید: " برای دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید "مشتری تا ته قضیه را خوانده و برای اینکه صندوق ایمیلش از هجوم خبرنامه‌ نه چندان جذاب، در امان بماند، پاپ آپ را سریعا می‌بندد.
ایمیل‌تان را طوری بنویسید که هم مشتری از خلاقیت شما لذت ببرد هم حس خوبی نسبت به ایمیل‌تان داشته باشد. ادبیات کلیشه را رها کنید و با مشتری دوست شوید. نامش را در ایمیل ببرید و برایش احترام قائل شوید. مثلا: "سایت جت دلتنگت است" و بعد به مناسبت بازگشت او، تخفیف‌تان را در قالب برندتان، اعلام کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha