• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98082012123
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار مرکزی:

انسان بی‌تاثیر بر سرنوشت خود و جامعه باید به انسانیتش شک کند

انسان بی‌تاثیر بر سرنوشت خود و جامعه باید به انسانیتش شک کند

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: انسان‌ها قطعا در سرنوشت خود و دیگران تاثیر خواهند گذاشت و انسان بی‌تاثیر بر جامعه باید به انسانیت خود شک کند.

بهروز اکرمی در  نشست مشورتی شورای دانش‌آموزی استان مرکزی اظهار کرد: محصلین قبل از اینکه دانش آموزی باشند، انسان هستند و انسان هم یک موجودی اجتماعی است که از شرایط مختلف جامعه اثر می‌پذیرد و متقابلا اثرگذاری هم خواهد داشت. انسان نمی‌تواند نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشد و باید در هر شرایطی نقش اجتماعی خود را ایفا کند.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند، افزود: بانوان و دختران به جز اینکه نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند می‌توانند در ساختن آینده جامعه نیز نقش آفرین باشند. البته برای این آینده‌سازی باید مقدماتی فراهم شود و لازمه این مقدمات خودباوری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: ناامیدی بالاترین زیان برای انسان است و اجازه نمی‌دهد که گام‌های مثبت در زندگی برداشته شود. امید، موتور محرکه کسب امکانات و ظرفیت‌های جدید است.

اکرمی اضافه کرد: امروزه مردم ما نیازمند آموزش و خلاقیت هستند تا با خلق افکار نو به سوی یک جامعه سعادتمند قدم بردارند، یکی از عوامل مؤثر در بروز خلاقیت در یک جامعه، زمینه‌سازی و بسترسازی در بین انسان‌ها جهت ایجاد فرهنگی است که در آن همگان برای رشد دادن دیگری تلاش می‌کنند و با تاثیر بر روی یکدیگر سبب پیشرفت جامعه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها قطعا در سرنوشت خود و دیگران نیز تاثیر خواهند گذاشت و انسان بی تاثیر باید به انسانیت خود شک کند. برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی نیز می‌تواند بر سرنوشت امروز و آینده جامعه موثر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: شوراهای دانش‌آموزی با هدف تاثیرگذاری در سرنوشت دانش آموزان و جامعه تشکیل می‌شوند و دانش‌آموزان با حضور در این انتخابات، تمرینی برای اثربخشی در فعالیت‌های اجتماعی انجام داده و حساسیت مسئولیت و انتخاب را حس می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: مشارکت اجتماعی گروه‌های مختلف جامعه یکی از ضرورت های جامعه امروز است، چرا که امروز اگر همه تکالیف برعهده دولت باشد هیچ اتفاق مثبتی در بخش‌های مختلف جامعه رخ نمی‌دهد، بنابراین هر اقدام اجتماعی باید با مشارکت عموم انجام شود.

زهرا فرجی افزود: مشارکت اجتماعی به عنوان یک فرهنگ نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق و پایدار است، مهمترین عامل تداوم حیات بشر مشارکت میان انسان‌هاست. از نظر جامعه شناسی مشارکت به عنوان فرایندی چند سویه مطرح می‌شود که با نظارت و مداخله مردم و قابلیت سیاسی اجتماعی نظام، دستیابی به توسعه همراه با عدالت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم با مشارکت در رویدادهای اجتماعی می توانند در فعالیت های اجتماعی حاضر باشند، با توجه به اهمیت مشارکت اجتماعی لازم است این مشارکت خارج از خانواده مطرح شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: به دنبال این هستیم که با ایجاد زمینه مشارکت در امور برای دانش آموزان، در سطوح مختلف آنها را وارد تصمیم‌گیری‌ها کنیم.

شهریار فولادوند بیان کرد: نحوه صحیح ورود دانش آموزان به بحث انتخابات و نوع تبلیغات و آشنایی با رای دادن و پاسخ به آن و مشارکت بخشی و ایجاد زمینه و تمرین حضور جوانان و نوجوان در عرصه‌های واقعی تصمیم‌گیری از اهداف برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی است.

وی اضافه کرد: شورای دانش آموزی در تمام مدارس فعالیت دارد و نسل جوان و نوجوان با حضور در این انتخابات و شرکت در امور اجتماعی، تعیین سرنوشت خود و جامعه را تمرین می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha