• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98081408802
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان:

طرح پایتخت «فهما» در ایلام اجرایی می‌شود

طرح پایتخت «فهما» در ایلام اجرایی می‌شود

ایسنا/ایلام مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: با تصویب اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساختاری جدیدی برای این نهاد تعریف‌شده که روندی رو به توسعه را تجربه می‌کند.

  به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» در نشست توجیهی رابطین طرح کشوری «فهما» اظهار  کرد: تمام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ازجمله اعضای کانون‌ها، طرح‌های فرهنگی و هنری و فعالیت‌های انجام‌شده در سطح کانون‌ها، باید در سامانه «سجا»، سامانه ثبت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «بچه‌های مساجد» ثبت شود.

وی گفت:  در روند جدید ثبت‌نام افراد در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان عضو، باید جوانان و نوجوانان عزیز در هر کانونی با مراجعه به سامانه سجا و واردکردن مشخصات فردی و دریافت کدشناسایی در این سامانه اقدام به ثبت‌نام کنند.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه با اشاره به فعالیت 75 کانون فرهنگی و هنری مساجد در ایام اربعین حسینی سال جاری در خدمات‌رسانی به زوار، تصریح کرد: بسیاری از کانون‌های فرهنگی و هنری استان در ایام اربعین حسینی بسیار فعال بودند که باید این فعالیت‌ها در سامانه سجا ثبت شود.

 چراغی پور با اشاره به فعالیت 306 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان یادآور شد: در سال جاری مجوز تأسیس و راه‌اندازی 25 کانون فرهنگی و هنری جدید برای استان ایلام در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون 2 کانون تأسیس‌شده و ظرفیت تأسیس 23 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف روستایی و شهری این استان باقی‌مانده است.

 وی هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی لازم برای ادامه روند ثبت کانون‌ها و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه سجا عنوان کرد و افزود: رابطان کانون‌های فرهنگی و هنری نیز با کسب آموزش‌های لازم برای ثبت‌نام اعضای جدید در کانون‌های فرهنگی و هنری، این آموزش‌ها را سایر مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری استان ارائه خواهند کرد.

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه ثبت اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه فهما رویکرد جدید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، اظهار کرد: در این طرح اطلاعات و تمامی فرآیند اجرایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سامانه «فهما» به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح «پایتخت فهما» امسال از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای ایجاد یک رقابت استانی میان کانون‌های مساجد جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد و سوق دادن آنان به فعالیت‌های مسجدی و فرهنگی برگزارشده است.

فهما سامانه ثبت فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha