• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98073021916
  • خبرنگار : 71641

وزیر صنعت مطرح کرد:

اعلام زمان بازنشستگی پراید/ رئیس بانک مرکزی خودش پاسخگو باشد

اعلام زمان بازنشستگی پراید/ رئیس بانک مرکزی خودش پاسخگو باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت زمان بازنشستگی پراید را اعلام کرد. رحمانی درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل خواندن صنعت خودروسازی گفت که رئیس بانک مرکزی خودش این موضوع را مطرح کرده و خودش نیز باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی درباره زمان توقف تولید خودروی پراید، اظهار کرد: سه مدل پراید داریم که انشالله یک مدل آن دی ماه امسال و دو مدل دیگر نیز اردیبهشت و تیر سال آینده از رده تولید خارج خواهند شد.

وی درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل خواندن صنعت خودروسازی، تصریح کرد: خود رئیس بانک مرکزی مسأله فشل بودن خودروسازی را مطرح کرده و خودش هم باید پاسخگو باشد.

رحمانی ادامه داد: امسال یکی از برنامه‌های محوری ما، بحث ساخت داخل است که در این رابطه، در رشته‌های مختلف صنعتی ما یک برنامه کلان داریم تا ۱۰ میلیارد دلار واردات را به ساخت داخل تبدیل کنیم.

وی افزود: در این مسیر خوشبختانه ۶۰ میلیون یورو تفاهمنامه امضا شد که درواقع اعلام و شروع یک حرکت جدی در راستای حمایت از ساخت داخل است و دوستان ما در وزارت نفت، پتروشیمی‌ها، بخش خصوصی پتروشیمی و انجمن‌های مربوطه در این زمینه با ما همکاری کردند. این نهضت تا زمانی که به اعداد مدنظر تفاهمنامه برسیم ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اولین اثر این تفاهمنامه این است که واحدهای ما فعال می‌شوند، یعنی آذرآب که متاسفانه مشکل عمده آن زیر ظرفیت کار کردن بود. با امضای این تفاهم‌نامه معادل ۲۰ میلیون یورو تسهیلات برای آذرآب اختصاص یافته است و ظرفیت این واحد مهم افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان درباره نقش این تفاهم‌نامه در اشتغالزایی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه ابتدا موجب تثبیت اشتغال می‌شود و اگر هر یک میلیارد دلار واردات قطع و داخلی شود، ۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۱۳:۱۵

سلام . خودروسازان ایرانی به ملت توضیح دهند که به چه دلیلی تولیداتشان فشل نیست و الا فشل بودن تولیدات که کاملا عیان است . تکنولوژی انواع سمند و پژو برای سال 1984 فرانسه و انواع پراید نیز که هیچ گاه به تولید انبوه در سطح جهانی نرسید .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۲۰:۱۹

پیشنهاد کاملا به جایی است! یعنی خود شرکت پروتون اندونزی که پراید را بیش از 30 سال پیش ساخت از لیسانس ایران بیشتر سود برده! متاسفانه اگر تحرکی هم از صنعت خودروسازی دیده بشه به خاطر ترس از شکستن انحصار و پول مفت است، نه از روی دلسوزی برای هموطنان!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۲۱:۵۵

آفتاب آمد دلیل آفتاب بدیهیات را ثابت نمی کنند مگر برای ...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۲۲:۳۵

واقعاً برای وزیر صنعت متاسفم که خودش را سپر بلای مافیای خودرو کرده است. خودرو سازان چه گلی به سر مردم زده اند. جز قتل مردم در جاده ها . جز گرانی و کیفیت پایین. کلش را باید تعطیل کرد فرستاد موزه