• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98072418250
  • خبرنگار : 71219

روناک جعفری مطرح کرد:

چالشی لذت بخشی برای فیلم‌سازان کوتاه

چالشی لذت بخشی برای فیلم‌سازان کوتاه

کارگردان فیلم کوتاه «بدل»، معتقد است که اکران فیلم‌های کوتاه در گروه «هنروتجربه» چالش لذت بخشی برای فیلمسازان کوتاه است و  آنها را برای ورود به عرصه فیلم‌های بلند  آماده می‌کند.

روناک جعفری که این روزها فیلمش در قالب باکس «فیلمهای کوتاه 88 دقیقه‌ای» در گروه «هنروتجربه» روی پرده است، درباره اکران فیلم کوتاه خود روی پرده سینما به ایسنا گفت: به عقیده من گروه «هنروتجربه» با امکان اکران فیلمهای کوتاه، فیلمسازان فیلم کوتاه را برای ورود به عرصه فیلمهای بلند آماده میکند.

وی افزود: دنیای حرفه‌ای فیلمسازی چالشهای خاص خود را دارد و هنروتجربه این فرصت را در اختیار فیلمسازان فیلم کوتاه قرار میدهد که بتوانند در آینده تبدیل به فیلمسازان موفقی در زمینه ساخت فیلمهای بلند شوند.

جعفری با اشاره به برنامههای گروه «هنروتجربه» برای اکران فیلم ها بیان کرد: اکران فیلمهای کوتاه به طور همزمان در شهرستانها و همچنین برگزاری جلسات نقد وبررسی در شهرهای مختلف تجربه تازه‌ای برای این دسته فیلمسازان است.

وی همچنین اکران فیلم های کوتاه در این گروه را چالشی لذت بخش برای فیلمسازان کوتاه دانست و بیان کرد: گروه سینمایی «هنروتجربه» بخش اعظمی از کار اطلاع رسانی و تبلیغات فیلمها را به عهده فیلمساز میگذارد که اگر چه ابتدا برای آن دسته فیلمسازانی که تجربه اجرایی در زمینه اطلاع رسانی وتبلیغات نداشتهاند، بسیار سخت  و پیچیده به نظر میرسد اما در مجموع برای فیلمسازان کوتاه، بسیار چالش برانگیز است ودر مجموع باعث میشود که فیلمساز با تجربه کردن این رویدادها آمادگی لازم را برای اکران فیلمهایش در آینده کسب کند.

 این فیلمساز جوان یادآور شد: اگر چه در اکران فیلم بلند، پخش کننده و روابط عمومی و مشاور رسانهای وجود دارد که هر کدام به صورت تخصصی این امور را انجام می‌دهند اما فیلمساز فیلم کوتاه با حضوردر گروه هنروتجربه می تواند به عنوان یک ورک شاپ و کارگاه آموزشی به مسائل مختلف آن نگاه کند وتجربه لذت بخشی را برای خود رقم بزند و از مسیر این تجربهها به آموختههایش اضافه کند.

جعفری درباره مخاطبان فیلم کوتاه و امکان افزایش این مخاطبان با اکران فیلم‌های کوتاه روی پرده سینما بیان کرد: وقتی فیلم کوتاه جدی گرفته شود، مخاطب هم آن را جدی خواهد گرفت. وقتی «هنروتجربه» مقدماتی را برای فیلم کوتاه در نظر میگیرد و 5 فیلم کوتاه را در قالب یک بسته اکران می‌کند و در شهرستان ها نیز جلسات نقد وبررسی این فیلمهای کوتاه را برگزار میکند، باعث میشود که مخاطب هم فیلم کوتاه را به عنوان گونهای از سینما جدیتر نگاه کند و سعی کند که حرفهایتر با آن برخورد کند.

وی افزود: فیلمهای کوتاه به این دلیل که فیلمساز میتواند دست به تجربههای تازه بزند، ممکن است کمی از نظر فرم و فضا شبیه به فیلم بلند نباشد و همین باعث میشود که فیلم کوتاه گستره مخاطب فیلمهای بلند را نداشته باشد. چرا که شاخصه فیلم کوتاه همین تجربه و دیوانگی است.

این فیلمساز در ادامه یادآور شد: «هنروتجربه» با اکران این فیلم‌های کوتاه و پرداختن به آن در قالب نشست های نقد و بررسی، باعث می‌شود که این فیلم ها بیشتر دیده شود و رقابتی را میان هنرجویان و مخاطبان خاص این بخش ایجاد می کند که بتوانند این فیلم ها را ببینند و با امکان برقراری ارتباط با فیلمسازان، می توانند برای ادامه فعالیت های سینمایی خود، به تجربیاتشان اضافه کنند. بنابراین اگر بازار هدف را مخاطب تخصصی فیلم کوتاه در نظر بگیریم که شامل هنرجویان سینمایی و دانشجویان دانشکده‌های هنری است و بتوانیم میان این دسته مخاطبان که تعدادشان هم کم نیست، تبلیغات خوبی داشته باشیم، میتوان گستره مخاطبان فیلمهای کوتاه را افزایش داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha