• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98070604222
  • منبع : نمایندگی سمنان

در آستانه 7 مهر روز جهانی قلب عنوان شد:

ارتقاء سلامت قلب و عروق با اصلاحاتی ساده در سبک زندگی

ارتقاء سلامت قلب و عروق با اصلاحاتی ساده در سبک زندگی

ایسنا/سمنان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از پرهیز از استرس و اضطراب، داشتن تحرک کافی و کنترل منظم فشارخون در کنار مصرف دارو به عنوان برخی از مهمترین راه‌های مقابله با بیماری‌های قلبی یاد کرد و گفت: ارتقاء سطح سلامت قلب و عروق با ایجاد اصلاحاتی ساده در سبک زندگی دور از دسترس نیست.

به گزارش ایسنا- دکتر حسین شیبانی در آستانه هفتم مهرماه روز جهانی قلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه امروزه بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین کامل مرگ و میر در کشور هستند و همین می‌طلبد برای مقابله با این بیماری‌ها سطح آگاهی‌های عمومی از این بیماری‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری هفته جهانی قلب از آن به عنوان یکی از دلایل اهمیت این عضو مهم بدن نام برد و افزود: امسال"مراقب سلامت خود باشیم" به عنوان پیام هفته جهانی قلب اعلام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به تغییرات ایجاد شده در دلایل مرگ و میر در کشورمان در چند دهه اخیر گفت: در گذشته بیماری‌های واگیر اصلی‌ترین مشکلات سلامت انسان و از مهمترین دلایل مرگ و میر در ایران و جهان بودند اما به سبب تغییرات اپیدمیولوژیک حادث شده در حال حاضر، بیماری‌های مزمن غیرواگیر و در رأس آنها بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین علل مرگ و میر هستند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن افزود: بیماری‌های قلبی عروقی هر ساله جان تعداد قابل توجهی را گرفته یا در صورت زنده ماندن عملکرد طبیعی بدن این بیماران را به شدت کاهش می‌دهد.

دکتر شیبانی از افزایش بروز و شیوع بیماری‌های قلبی در کشورمان خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش بیماری‌های قلبی عروقی محدود به ایران نیست و این بیماری‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران روند روبه افزایشی داشته و هر ساله هزینه گزافی از سهمیه سرانه سلامت کشور خرج درمان مبتلایان به این بیماری و عوارض ناشی از نارسایی‌های قلبی می‌شود.

وی به ارتباط مستقیم سبک زندگی با ابتلا به این بیماری‌ها اشاره و تصریح کرد: اگرچه کنترل برخی فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مثل ابتلا به فشارخون بالا مستلزم مصرف مادام‌العمر داروست اما با اعمال اصلاحات ساده در سبک زندگی از بروز فشارخون و سایر فاکتورهای خطر مثل چاقی و اختلالات چربی و به تبع آن بیماری‌های قلبی پیشگیری کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: پرهیز از استرس و اضطراب و داشتن تحرک کافی و کنترل منظم فشارخون از دیگر توصیه‌هایی است که در این راستا از اهمیت مضاعفی برخوردار است و چنانچه افراد در زندگی روزانه خود به آن توجه کنند تا حد زیادی می‌توانند از بروز عوارض ناشی از این بیماری‌ها در امان بمانند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی،دقت نظر و ممارست در اعمال اصلاحاتی مناسب در سبک زندگی می‌توانیم شاهد ارتقاء سطح سلامت قلب و عروق در بین هموطنان باشیم.

دکتر شیبانی با بیان اینکه خوشبختانه امکانات و زیرساخت‌های درمانی مناسبی در کشور و از جمله در شهرستان شاهرود وجود دارد گفت: خوشبختانه در حال حاضر امکانات پیشرفته در خصوص بیماری‌های مرتبط با قلب در زمینه آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و... در شاهرود در دسترس شهروندان وجود دارد. ضمن اینکه افراد مبتلا به این بیماری باید بدانند که مصرف دقیق و منظم داروها و توجه به نظرات پزشک معالج از اهمیت به سزایی در درمان بیماری‌های این بخش برخوردار است.

به گزارش ایسنا فردا هفتم مهرماه روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha