• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98070604047
  • خبرنگار : 71593

حمایت نخستین نماینده جمهوری‌خواه از تحقیقات استیضاح ترامپ / یک بام و دو هوای پنس

حمایت نخستین نماینده جمهوری‌خواه از تحقیقات استیضاح ترامپ / یک بام و دو هوای پنس

رروزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی افشا کرد که مایک پنس، معاون ترامپ از جمله کسانی بوده که به وی پیشنهاد کرده جزییات مکالمه‌اش با رئیس‌جمهور اوکراین را منتشر نکند، این در حالی است که هر روز برتعداد کسانی که خواهان تحقیقات درباره این مکالمه و حتی استیضاح رئیس جمهور در این رابطه هستند، افزوده شده و این درخواست‌ها به هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه ترامپ نیز کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال در گزارش خود آورده است: پنس بطور علنی از انتشار گزارش مکالمه ترامپ با زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین استقبال کرده اما در خفا و بطور خصوصی به او توصیه کرده که این کار را نکند.

پنس گفته بود که متن تماس ترامپ بیگناهی او را بطور کامل ثابت می‌کند . رئیس جمهور کار خطایی انجام نداده است با یک رهبر دیگر جهان مکالمه داشته و درباره مساله‌ای صحبت کرده که در رابطه با تقویت روابط با اوکراین بوده است.

این در حالی است که هر روز بر تعداد کسانی که خواستار تحقیقات شفاف درباره این مکالمه هستند افزوده می‌شود و این درخواست حتی به حزب جمهوری‌خواه ترامپ نیز کشیده شده است. مارک آمودی، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت، به استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا رای مثبت نخواهد داد اما در خصوص ارتباط او با اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت، مجلس نمایندگان باید "روند تحقیقات در این خصوص را آغاز کند تا ببینیم به چه نتیجه‌ای خواهد رسید".

آمودی با بیان این اظهارات نخستین جمهوری‌خواهی است که از انجام این تحقیقات علیه دونالد ترامپ حمایت کرده است.

دونالد ترامپ در تماس تلفنی‌ که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رییس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وی افزود: من شدیدا طرفدار نظارت هستم، پس بیایید بگذاریم کمیته‌ها کار خود را انجام دهند تا ببینیم به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

این نماینده جمهوری‌خواه ادامه داد: فکر نمی‌کنم استفاده از نهادهای دولتی برای دست بردن در انتخابات، در صورتی که اثبات شود، کار درستی باشد. اگر مشخص شود که اقدامی در این حیطه صورت گرفته، به مشکلی برخواهیم خورد.

او مدتی پس از بیان این اظهارات، با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، از استیضاح ترامپ حمایت نمی‌کند اما با تحقیقات استیضاح موافق است.

آمودی در این خصوص گفت: من به هیچ عنوان از استیضاح اعلام حمایت نکرده‌ام.

او در ادامه گفت، طرز صحبت کردن ترامپ در این مکالمه تلفنی غیرماهرانه بوده اما خطایی را اثبات نمی‌کند.

او درباره تماس تلفنی میان ترامپ و همتای اوکراینی‌ او گفت: اگر این مکالمه مربوط به من بود و می‌توانستم دوباره آن را انجام دهم، احتمالا با لحن متفاوتی آن را بیان می‌کردم اما فکر نمی‌کنم لحن او خطایی را اثبات کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۳:۴۱

بابا جان خبری نیست. خیالتان راحت باشد. حتماً به خاطر دارید که می گفتید ترامپ کوتاهترین دوران رئیس جمهوری آمریکا را خواهد داشت. اما او ماند و چهارسال اول رو به اتمام است. به احتمال بسیار قوی در دور بعد هم رئیس جمهور خواهد بود و فشار بر ملت بیچاره ایران افزایش خواهد یافت و خواهد شد آنچه دلواپسان داخلی انتظارش را می کشند.