• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98061206248
  • خبرنگار : 90047

آمریکا میزبان مسابقات جهانی پیوند اعضا در سال ۲۰۲۱ شد

آمریکا میزبان مسابقات جهانی پیوند اعضا در سال ۲۰۲۱ شد

نایب رییس فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص گفت: تلاش بر این است که میزبان بازی‌های آسیایی پیوند اعضا و بیماری‌های خاص در سال آینده شویم.

معصومه شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد کاروان پیوند اعضا و بیماری‌های خاص در مسابقات جهانی نیوکاسل انگلیس اظهار کرد: بیست و دومین دوره بازی های پیوند اعضا و بیماری‌های خاص با حضور ۲۵۰۰ نفر ورزشکار از ۵۶ کشور جهان در شهر نیوکاسل انگلیس برگزار شد. در پایان این مسابقات کاروان ایران با کسب ۲۶ مدال طلا، ۳۵ نقره و ۳۳ برنز در بین ۵۶ کشور شرکت کننده در جایگاه سوم قرار گرفت که نسبت به دوره قبل که یازدهم شد و با هشت پله صعود جهش قابل ملاحظه‌ای داشت.

وی با اشاره به تقدیر فدراسیون جهانی از کاروان ورزشی ایران در مسابقات جهانی نیوکاسل انگلیس خاطرنشان کرد: با توجه به این که در این دوره از مسابقات کاروان ایران با ۴۶ ورزشکار، ۹۴ مدال کسب کرد فدراسیون جهانی جایزه ویژه این مسابقات را به ایران اختصاص داد که افتخار بزرگی برای کاروان ما بود. همچنین از نکات حایز اهمیت در این دوره کارنامه موفق بانوان بود. به طوری که از ۲۱ بانو ورزشکاری که در مسابقات انگیس شرکت کرده بودند با کسب ۴۷ مدال عملکرد چشمگیری نسبت به دوره قبل داشتند.

نایب رییس فدراسیون پیوند اعضا و بیماریهای خاص با بیان این که سعی داریم برای نخستین بار میزبان برگزاری بازی‌های آسیایی شویم، گفت: برخلاف مسابقات جهانی که هر ۲ سال یک بار در رشته پیوند اعضا و بیماریهای خاص برگزار می‌شود، متاسفانه بازی‌های آسیایی چند سالی است که در این رشته برگزار نمی‌شود. سعی داریم در صورت موافقت فدراسیون جهانی، سال آینده برای نخستین بار میزبان بازی‌های آسیایی شویم.

شهبازی در پایان پیرامون این پرسش که برای حفظ جایگاه سومی و حتی ارتقاء آن در مسابقات جهانی آینده چه برنامه‌ای دارید، اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد ورزشکاران پیوند اعضا و گروههای تحت پوشش آن، متاسفانه بودجه این فدراسیون با تعداد ورزشکاران آن تناسبی ندارد و ما برای آماده‌سازی ورزشکاران پیوند اعضا برای شرکت در تورنمنت‌های مهم همواره با کمبود اعتبارات مواجه می‌شویم. البته هنوز مشخص نیست در مسابقات جهانی آینده در چه رشته‌هایی می‌توانیم شرکت کنیم اما تلاش بر این است در دوره بعدی نیز با قدرت ظاهر شویم تا ضمن حفظ جایگاه سوم آن را نیز ارتقاء ببخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha