• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98061105938
  • خبرنگار : 30054

جشنواره تابستانی کیش، بهانه‌ای برای سفر به جزیره رویایی

جشنواره تابستانی کیش، بهانه‌ای برای سفر به جزیره رویایی

جزیره کیش یکی از اولین جزایری بود که در خاورمیانه پتانسیل‌های آن برای تبدیل‌شدن به یک قطب گردشگری شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام الی گشت، استارت این شناسایی از سال ۱۳۴۹ زده شد. کارشناسان آمریکایی به ایران اعزام‌ شده بودند تا در همکاری با متخصصان ایرانی پتانسیل‌های گردشگری در این منطقه را شناسایی کنند و از آن‌ها جهت تبدیل جزیره کیش به یکی از رویایی‌ترین جزایر خاورمیانه بهره بگیرند. زیبایی‌های طبیعی این جزیره و سواحل بی‌نظیر آن اولین چیزهایی بودند که توجه را جلب می‌کردند.

در نهایت پیشنهادهایی جهت ساخت مرکز توریستی بین‌المللی در جزیره کیش ارائه شد و به دنبال آن در سال ۱۳۵۱ سازمانی برای عمران و آبادانی جزیره کیش به وجود آمد.

پروژه ساخت‌وساز در جزیره کیش شروع شد که شامل چند فاز بود و الگوی این پروژه‌ها جزایر هاوایی و جزایر مدیترانه بودند. از قضا فرودگاه کیش نیز جزئی از این پروژه‌ها بود که در سال ۵۶ شروع شد و به طرز شگفت‌انگیزی در همان سال بهره‌برداری شد.

بعد از چند سال ساخت‌وساز و انجام پروژه‌های عمرانی، سرانجام پای گردشگران هم به جزیره کیش باز شد. سال ۷۱ بود که با اضافه شدن امکانات جدید به فرودگاه و افزایش پروازها میزان سفر به این جزیره دوست‌داشتنی بیشتر شد. حالا سال‌هاست که می‌توانید به‌راحتی با خرید بلیط یا تور مسافرتی کیش به این جزیره زیبا سفر کنید.

جشنواره تابستانی کیش، بهترین بهانه برای سفری به‌یادماندنی

جشنواره تابستانی کیش با اختلاف جذاب‌ترین پیشنهاد برای سفر داخلی در فصل تابستان محسوب می‌شود. جشنواره تابستانی هر سال از ۱۵ تیر تا ۳۰ شهریور برگزار می‌شود؛ اما چرا جشنواره تابستانی زمان خوبی برای سفر به کیش است؟ به دو دلیل اصلی:

۱. هزینه کمتر

۲. جذابیت بیشتر

اول به مورد دوم می‌پردازیم و جذابیت‌های سفر به کیش در تابستان و جشنواره تابستانی را توضیح می‌دهیم.

لذت خرید با قیمت‌های مناسب

خرید کردن هزینه نیست، بلکه نوعی از تفریح است و جذابیت‌های سفر محسوب می‌شود. در جشنواره‌های تابستانی کیش می‌توانید با قیمت‌های مناسب خرید کنید، چرا که گردشگر در این فصل کمتر از حد معمول است و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. علاوه بر این فروشگاه‌ها در طول جشنواره تابستانی تخفیفات خوبی هم ارائه می‌کنند.

برگزاری کنسرت‌های متنوع و اجرای موسیقی زنده در طول جشنواره

در طول جشنواره بسیاری از خوانندگان مشهور به جزیره زیبای کیش سفر می‌کنند و برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند. ضمنا موسیقی زنده و موسیقی محلی در برنامه‌های تفریحی هم برقرار است و گردشگران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند.

فیلم و تئاتر و کارناوال‌های شادی

برنامه‌های مفرح در جشنواره تابستانی کیش تمامی ندارند. کارناوال‌های شادی یکی از این تفریحات هستند که در تمام جزیره برگزار می‌شوند. معمولا کارناوال‌های شادی و برنامه‌های تفریحی شبانه کیش مسابقه و قرعه‌کشی هم دارند و به برندگان جوایزی هم اهدا می‌شود.

علاوه بر این موارد می‌توانید از تئاترها و سینماهای جزیره کیش هم لذت ببرید.

زیباسازی جزیره در ایام جشنواره

به مواردی که توضیح داده شد باید زیباسازی جزیره در ایام جشنواره تابستانی را هم اضافه کنیم. در طول جشنواره با استفاده از نورپردازی و موارد دیگر تلاش‌هایی در جهت زیباسازی جزیره کیش انجام می‌شود. علاوه بر این از آنجایی‌ که وسایل حمل‌ونقل عمومی نشانه‌ای مهم از توسعه و پیشرفت هر منطقه محسوب می‌شوند، ناوگان حمل‌ونقل عمومی ویژه‌ای در طول جشنواره مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به گردشگران خدمت‌رسانی کند.

به‌طورکلی موسسه جشنواره‌ها و مناسبت‌های جزیره کیش برنامه‌های تفریحی ویژه‌ای در جشنواره تابستانی کیش در نظر می‌گیرد که به‌طور خلاصه به آن‌ها اشاره کردیم. حالا می‌توانیم در مورد اولین عامل مهیج سفر به کیش در جشنواره تابستانی اشاره یعنی «هزینه‌های سفر» صحبت کنیم.

هزینه سفر کمتر در جشنواره تابستانی کیش؛ چطوری؟

جزیره کیش به‌طورکلی اقلیمی گرم و شرجی دارد. این را که می‌دانستید؛ اما باید بدانید که در این زمان به دلیل گرمای هوا بسیاری قید سفر به کیش را می‌زنند و به مکان‌های خنک‌تر سفر می‌کنند؛ اما برای کسانی که علاقه‌مند به آفتاب گرفتن در سواحل هستند و میانه خوبی با شنا در دریا و ورزش‌های آبی دارند قطعا فصل تابستان بهترین انتخاب است.

به دلیل کاهش میزان سفرها در فصل تابستان معمولا بلیط کیش، قیمت تورها و هزینه اقامت در کیش با کاهش قیمت همراه است و سفر به این جزیره رویایی را به گزینه‌ای جذاب برای سفر در تابستان تبدیل می‌کند.

از آنجا که در طول جشنواره تابستانی همه‌روزه برنامه‌های تفریحی و جذابی در سراسر جزیره برگزار می‌شود، بهتر از سفر در روزهای آخر هفته خودداری کنید و سفر خود را به‌روزهای میانی هفته منتقل کنید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

بلیط چارتر، بهترین راه برای کاهش قیمت سفر

بلیط چارتر همیشه یکی از بهترین راه‌های کاهش سفر محسوب می‌شود. البته این تکنیک بیشتر در مورد مکان‌هایی کاربرد دارد که پر گردشگر هستند و در زمان‌هایی از سال با کاهش میزان مسافرت همراه می‌شوند. در جشنواره تابستانی کیش بلیط چارتر معمولا به‌وفور یافت می‌شود و به‌این‌ترتیب می‌توانید هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. بلیط چارتر گاهی هزینه رفت‌وآمد سفرتان را نصف هزینه معمول کاهش می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha