• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98052311349
  • خبرنگار : 71480

در حاشیه جلسه دولت

سرپرست آموزش و پرورش: ارزیابی عملکرد مدارس نباید براساس رتبه‌های برتر کنکور باشد

سرپرست آموزش و پرورش: ارزیابی عملکرد مدارس نباید براساس رتبه‌های برتر کنکور باشد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که در کنکور عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه‌ای داریم، گفت: باید راهنمای تحصیلی را برای جبران این عدم تعادل‌ها دنبال کنیم.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در حاشیه جلسه عضو هیات دولت اظهار کرد: در زمینه رتبه‌های زیر 10 در کنکور با عدم تعادل منطقه‌ای، رشته‌ای و مدرسه‌ای مواجهیم. در رشته علوم تجربی 60 درصد شرکت‌کننده داریم اما پذیرفته‌شدگان 25 درصد هستند. در رشته ریاضی 14 درصد شرکت‌کننده داریم اما پذیرش 60 درصد است. این آمار یعنی باید توسعه متوازن و راهنمای تحصیلی را جدی بگیریم.

وی همچنین با اشاره به این‌که بیش از 80 درصد از رتبه‌های زیر 10 کنکور از مدارس خاص هستند، تصریح کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها نباید براساس رتبه‌های زیر 10 در کنکور باشد بلکه باید براساس میانگین پذیرش کنکور باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در سند تحول بنیادین ما می‌گوییم تعلیم و تربیت تمام ساحتی، یعنی ارزیابی‌ها براساس قهرمانان ورزشی، هنری و قرآنی باشد نه فقط در یک بخش.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۳ ۲۲:۱۳

هرج ومرج آموزش درمدارس اززمانی شروع شد که منزلت معلم در جامعه آسیب دید.بی عدالتی آموزش درتمام مدارس دیده میشود .تفکیک مدارس بزرگترین لطمه روحی وروانی را ایجاد کرده .وجود دانش آموز نخبه در تمام مدارس یک نیرو محرکه هست .نه اینکه همه را دریک جا جمع کنیم .