• چهارشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98040502752
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

صحبت‌های "بطحائی" از تعارضاتی که باید مدیریت شوند

صحبت‌های "بطحائی" از تعارضاتی که باید مدیریت شوند

وزیر سابق آموزش ‌و پرورش اظهارکرد: افزایش تعارض در سازمان‌ها منجر به کاهش عملکردها می‌شود لذا باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و استراتژی‌ها مدیریت تعارض باشد.

به گزارش ایسنا، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران وزیر، مدیران کل ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور، سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت دوازدهم که سخنران میهمان این گردهمایی بود، با قدردانی از تلاش‌ها و همراهی مدیران کل، اظهارکرد: طی دو سالی که افتخار حضور در جمع شما را داشتم یکی از موضوعاتی که بحث و بررسی می‌شد، موضوع تعارض بود که با توجه به شرایط کشور مدیران باید به آن توجه کنند.

وی افزود: تعارض فی‌نفسه پدیده بدی برای جامعه نیست اما اگر از حدی بالاتر برود آثار مخربی بر جای می‌گذارد و اگر تعارض را با تضاد هم‌معنی کنیم به معنای این است که بین افراد و نهادها تضادهایی در اولویت‌ها، روش‌ها و هدف‌ها وجود دارد.

بطحایی با اشاره به اینکه تعارض نشان‌دهنده اختلال در سازمان نیست،اظهار کرد: گاهی مدیران سازمان این تعارض را ایجاد می‌کنند و البته گاهی تعارض موجب تلاش و انگیزه بیشتر افراد می‌شود اما با افزایش تعارض، عملکرد کاهش پیدا می‌کند.

وزیر سابق وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: سطح تعارض در کشور ما به خط قرمز خودش رسید ه و آشکار شده است که آثار تخریبی آن بالا رفته است لذا باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و استراتژی‌ها مدیریت تعارض باشد و برای حرکت در این مسیر تلاش‌های بسیاری انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: در ساختار سیاسی کشور مراجع تصمیم گیر، باید با تصمیم‌های خود تعارض‌ها را کاهش دهند و اگر با سخنرانی، مصاحبه و پیگیری‌ها در جهت تعارضات باشیم در جهت خلاف منافع ملی گام برداشته‌ایم.

بطحایی اظهار کرد: بسیاری از مسائل آموزش ‌و پرورش باید درون سازمان حل‌وفصل شود و در فضای خطیری که کشور با آن مواجه است با هوشمندی کامل اختلافاتی که ناشی از تعارض را مدیریت کنیم چراکه اهمیت مدیریت تعارض از اندیشیدن و تفکر برای یک مدیر ارشد مهم‌تر است.

وزیر سابق وزارت آموزش ‌و پرورش خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا نظام آموزش ‌و پرورش را یک گام جلو ببریم و سند تحول بنیادین نقشه راه ما بود و برای اینکه عملیاتی‌تر کار را جلو ببریم، تلاش کردیم سند را از واژه‌های انتزاعی به مرحله عملیاتی برسانیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه تحول محتوایی برنامه درسی، مهم‌ترین مبنا این بود که مدرسه از وضعیت کسالت‌آور رها شود و خیز بلندی برای حذف آزمون‌ها و کتاب‌های درسی برداشته شد.

به گزارش معاونت اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، بطحایی در ادامه گفت: برنامه ویژه مدرسه گام مهم دیگری بود که باهم آن را پیش بردیم و مسیر بعدی که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش پیگیری کردیم، مدرسه محوری بود و برنامه‌های عملیاتی برای آن در نظر گرفته و اجرا شد.

وزیر سابق وزارت آموزش ‌و پرورش تأکید کرد: مدرسه باید مسائل خودش را حل کند و روی پای خودش بایستد که البته برای دست‌یابی به این مهم، شایستگی‌هایی لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha