• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 98031907929
  • منبع : نمایندگی مازندران

چرا زمین در غرب مازندران حکم طلا را دارد؟

چرا زمین در غرب مازندران حکم طلا را دارد؟

ایسنا/مازندران رئیس اتحادیه املاک و مستغلات چالوس گفت: محدود بودن زمین و آب و هوای مناسب بخشی از دلایل بالا بودن قیمت زمین در غرب مازندران است.

علیرضا شعبان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مواهب طبیعی یکی از دلایل بالا بودن قیمت زمین در غرب مازندران است، اظهار کرد: به دلیل نزدیکی ساحل و جنگل به یکدیگر، توریستی بودن منطقه، محور مواصلاتی بین استان‌های گیلان، گلستان، البرز و نزدیکی به پایتخت موجب افزایش قیمت زمین در غرب مازندران شده است.

وی با اشاره به اینکه عرصه جغرافیایی در غرب مازندران بسیار محدود و کم است و زمانی که زمین کم و تقاضا زیاد باشد موجب افزایش قیمت می‌شود، تصریح کرد: عرض جغرافیایی ساحل تا جنگل در نوشهر، چالوس و رامسر بسیار کم است و در برخی نقاط به دو تا سه کیلومتر هم نمی‌رسد و حتی در سیسنگان از این مقدار نیز کمتر است و همه اینها در جذب گردشگر و توریست تأثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات چالوس خوش آب و هوا بودن غرب را از دیگر دلایل جذب توریست دانست و گفت: بیشتر نقاط شرق مازندران از داشتن چنین آب و هوایی محروم بوده و حتی برخی از شهرهای شرق این استان از داشتن دریا بی بهره هستند به عنوان نمونه در شهر ساری که مرکز استان است باید فاصله ۳۰ کیلومتری طی شود تا به دریا رسید در حالی که در غرب مازندران اگر یک ساختمان سه واحدی در نزدیک جنگل ساخته شود به راحتی دریا دیده می‌شود.

شعبان پور خاطرنشان کرد: فاصله چالوس و نوشهر به کلاردشت و کجور که یک منطقه کوهستانی با آب و هوای خنک است کمتر از نیم ساعت بوده بنابراین کسی هر لحظه بخواهد از هوای خنک کوهستان بهره ببرد می‌تواند به کجور و کلاردشت سفر کند.

وی با بیان اینکه هرچه به طرف شرق استان بروید آب و هوا خشک‌تر می‌شود، افزود: آب و هوای مطلوب باعث می‌شود تقاضای زمین در غرب مازندران افزایش یابد و در نتیجه به علت محدود بودن زمین‌ها، قیمت‌ها بالا برود و در نهایت میزان کم زمین، تقاضا زیاد و قیمت بالا را شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات چالوس یادآور شد: اغلب استان‌های کشور با کمبود آب و خشکسالی مواجه هستند در حالی که مازندران و بخصوص غرب این استان مشکل کمبود آب نداشته و این امر می‌تواند یکی از دلایل استقبال زمین و بالا بودن آن باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha