• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98031205310
  • خبرنگار : 71469

با ایجاد آزادراه منجیل-رودبار انجام می‌شود

حذف گلوگاه ترافیکی انتقال بار از بندرامام تا انزلی

حذف گلوگاه ترافیکی انتقال بار از بندرامام تا انزلی

ایجاد آزادراه منجیل–رودبار در محور قزوین–رشت، گلوگاه ترافیکی در محور شمال-جنوب را از بندر امام خمینی (ره) تا بندر انزلی حذف خواهد کرد تا شاهد انتقال هرچه بهتر بار در این کریدور چه برای توزیع در نقاط مرکزی و شمالی ایران و چه برای صادرات به کشورهای حوزه CIS باشیم.

به گزارش ایسنا، انتقال بار از بنادر جنوبی ایران به نقاط مرکزی و شمالی کشور و صادرات آن به کشورهای حوزه CIS همواره یکی از مسائل مهم کشور تلقی شده که با ایجاد شقوق مختلف حمل و نقل اعم از جاده و ریل تلاش بر این بوده است تا انتقال بار در این محورها نسبت به قبل با شرایط بهتری انجام شود که در این بین کریدور شمال جنوب ایران به طول ۱۳۴۰ کیلومتر از بندر امام خمینی (ره) تا بندر انزلی امتداد می‌یابد و در این بین فاصله ۳۷۰ کیلومتری از تهران تا انزلی به صورت شبکه آزادراهی موجود است که در این بین حدفاصل منجیل تا رودبار در آزادراه قزوین–رشت به عنوان یک گلوگاه تلقی شده و سعی بر این است تا با به اتمام رساندن عملیات اجرایی آن مسیر مربوطه به بهترین شکل جهت انتقال بار آماده شود.

آزادراه قزوین – رشت ۱۳۸ کیلومتر طول دارد که از این میزان ۱۲۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و باقی‌مانده این محور با حدفاصل منجیل تا رودبار به طول ۱۱.۳ کیلومتر یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در این آزادراه به شمار می‌آید که ۳.۲ کیلومتر آن در سال ۱۳۹۵ و ۸.۲ کیلومتر آن در قالب دو قطعه اجرایی به طول ۳.۳ و ۴.۹ کیلومتر در حال اجراست.

حدفاصل منجیل تا رودبار به دلیل شرایط موجود در پیک‌های زمانی با ترافیک شدید روبه‌رو شده و به عنوان یک گلوگاه ترافیکی به‌شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به گفته خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – عملیات اجرایی آزادراه منجیل تا رودبار به تازگی آغاز شده و بر همین اساس با اتمام پروژه مذکور به طور حتم شاهد بهبود وضعیت ترافیکی در این مسیر خواهیم بود؛ بنابراین آنچه بیش از هر مساله دیگری در این خصوص اهمیت دارد بهبود وضعیت محور جاده‌ای کریدور شمال به جنوب است تا شاهد انتقال هرچه بهتر و سریع‌تر بار اعم از کالاهای اساسی و سایر کالاها به نقاط مرکزی و شمالی کشور باشیم.

در عین حال باید خاطر نشان کرد هرچند که ۲۰ درصد بار تخلیه شده در بندر امام خمینی (ره) به عنوان قطب غلات کشور چند وقتی است در سایر بنادر جنوبی از جمله رجایی و چابهار توزیع می‌شود، اما کماکان انتقال بار از بندر امام خمینی (ره) تا بندر انزلی چه برای توزیع در مناطق مرکزی و شمالی کشور و چه برای صادرات به کشورهای شمالی ایران یک مسیر بسیار مهم و شاهرگ اصلی به‌شمار می‌رود که با ایجاد آزادراه منجیل – رودبار شاهد حذف گلوگاه ترافیکی در این مسیر خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha