• چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98030100234
  • خبرنگار : 30054

خدمت جدید پستی به غرفه‌داران "باسلامِ" فیروزکوه

خدمت جدید پستی به غرفه‌داران "باسلامِ" فیروزکوه

به تازگی صاحبان کسب وکارهای خانگی و کوچک شهرستان فیروزکوه (استان تهران) اعم از مشاغل شهری و روستایی، به جمع غرفه‌داران بازار باسلام پیوسته‌اند. شهرستان فیروزکوه، دو بخش «مرکزی» و «ارجمند» و هفت شهر و دهستان و بیش از ۹۰ روستا و آبادی دارد و شهر فیروزکوه مرکز این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام باسلام، بازار اجتماعی باسلام با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌های مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور بهبود و رونق کسب‌وکارهای این منطقه خدمت جدیدی را در حوزه ارسال پستی محصولات و پردازش سفارش‌های مشتریان ارائه می‌کند که در ادامه توضیح آن را می‌خوانید.

اتصال سایت باسلام به وب‌سرویس شرکت ملی پست

با امضای تفاهم همکاری میان باسلام و شرکت ملی پست ایران، سایت باسلام به وب‌سرویس شرکت پست ایران متصل شده و از این پس در گام نخست، سفارش‌های مشتریان غرفه‌داران شهر تهران و سپس شهرستان فیروزکوه در سامانه شرکت پست ثبت می‌شوند و مشمول خدمات یکپارچه و یکسان پستی قرار می‌گیرند.

خدمات ویژه پستی

با آغاز همکاری باسلام و شرکت ملی پست، خدمات جدیدی به غرفه‌داران فیروزکوه ارائه می‌شود که مهم‌ترین خدمت آن این است که به جای مراجعه غرفه‌داران شهر فیروزکوه و حتی روستاهای اطراف آن به دفتر پستی، مأمور پست به نشانی غرفه‌دار باسلامی مراجعه می‌کند و محصولات مندرج در سفارش را با بسته‌بندی تحویل گرفته و سپس ارسال مرسوله را عهده دار می‌شود. شرکت پست در قبال این خدمت، برای هر آدرس سرویس پست سفارشی مبلغ ۹۰۰ تومان و برای هر آدرس پیشتاز مبلغ ۴۰۰ تومان دریافت می‌کند.

از نتایج مهم این طرح کاهش هزینه‌ها (مانند هزینه رفت و آمد) و صرف زمان است که به غرفه‌دار فرصت و انرژی بیشتری را برای پرداختن به کسب‌وکارش می‌دهد. البته رعایت اصول و نکات کلی غرفه‌داری مانند بسته‌بندی مناسب و کامل سفارش و خوش‌قولی نسبت به زمان آماده‌سازی در باسلام همیشه ضروری بوده و در اینجا نیز به قوت خود باقی است.

در ادامه با مزایای دیگر این طرح آشنا شوید:

- قبول مرسولات تازه خوری‌ها و مایعات.

- طبق مصوبات این طرح، همه مرسولات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه از سوی پست پذیرفته می‌شود؛ فقط بسته‌بندی محصولات باید مناسب باشد که آموزش آن توسط واحد لجستیک باسلام انجام می‌شود.

- مواردی که جزو مایعات هستند یا قابلیت انبار کردن آن‌ها وجود ندارد و جز تازه‌خوری‌ها به حساب می‌آیند نیز امکان ارسال آن فراهم شده است همچون: انواع نان محلی، رب، انواع ترشی، مربا، عسل و ….

- امکان انتخاب نوع پست مرسوله: دفاتر و باجه‌های پستی طبق درخواست غرفه‌دار نسبت به سرویس پیشتاز یا سفارشی عمل می‌کنند.

- استفاده از کارتن‌های محکم و مناسب: دفاتر و باجه‌های پستی برای ارسال مطمئن و آسیب‌پذیری کمتر محصولات این غرفه‌داران، از کارتن‌های محکم استفاده خواهند کرد.

- ثبت خودکار شناسه پستی در اپلیکیشن باسلام: در صورت شرکت کردن غرفه‌دار در طرح گیت‌وی پست و عدم مراجعه به دفتر پستی، پس از ثبت مرسوله پستی غرفه‌دار، شناسه پستی (بارکد) آن به صورت خودکار در نرم‌افزار «غرفه من» ثبت می‌شود و خدمات مشتریان باسلام از طریق همین بارکد پاسخگوی مشتریان خود خواهد بود.

- حذف هزینه سرویس پیام کوتاه و آگهی تحویل برای غرفه داران باسلامی در پست فیروزکوه که این هزینه با موافقت رئیس پست فیروزکوه، به نفع غرفه‌داران آن شهرستان حذف خواهد شد و در نهایت هزینه ارسال کمتری پرداخت خواهند کرد.

مراحل ثبت‌نام و شرکت در طرح:

غرفه‌داران باسلام از شهرستان فیروزکوه برای شرکت در این طرح و بهره‌مندی از امتیازهای آن لازم است مراحل زیر را انجام دهند:

۱. درخواست حضور در طرح گیت‌وی پست از طریق پشتیبانی آنلاین سایت باسلام (نام کامل غرفه + نام و نام خانوادگی + شهر یا روستای محل تولید کالا)

۲. بررسی و تأیید درخواست غرفه‌دار توسط واحد لجستیک باسلام. در صورت تأیید درخواست غرفه‌دار، کاربری وی در پنل گیت‌وی پست توسط واحد لجستیک باسلام تعریف و ثبت شده و پس از آن توسط نزدیک‌ترین منطقه پستی، غرفه مذکور فعال می‌شود.

پیش از ارسال اولین سفارش غرفه‌دار با استفاده از این مدل، لازم است یک جلسه آشنایی با منطقه پستی مربوطه در خصوص آموزش نحوه بسته‌بندی کالاها، ساعت تحویل سفارشات طی روز، نحوه پرینت گرفتن سفارش و نصب آن روی کارتن و استفاده از امکانات پنل برگزار می‌شود.

۳. تولیدکننده (غرفه‌دار) لازم است ابزار و امکانات لازم شامل دسترسی به سیستم رایانه‌ای مثل کامپیوتر یا لپ تاپ و یا موبایل و اینترنت، یک دستگاه پرینتر جهت پرینت برگ سفارش مشتری و ترازو برای ثبت وزن نهایی بسته‌بندی سفارش مشتری برای تحویل به مأمور پستی را فراهم کند.

۴. از لحظه ثبت سفارش توسط مشتری در سایت باسلام، دیتای کامل سفارش مورد نظر در پست منطقه مربوطه و غرفه‌دار در اپلیکیشن غرفه من مشاهده کرده و غرفه دار پس از سپری شدن زمان آماده‌سازی محصول می‌بایست دکمه آماده به ارسال را در اپلیکیشن خود فعال کند تا سریعاً مأمور پست برای دریافت سفارش و ارسال آن به محل غرفه‌دار مراجعه کند.

سپاس و تقدیر

در اینجا لازم است از خانم دکتر اسدی (مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران)، آقای امیر ناظمی (معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران) و آقای اشتری (مسئول اداره پست شهرستان فیروزکوه) سپاس و تقدیر شود.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha