• دوشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98023015792
  • خبرنگار : 30054

نکات طراحی، سایز، ابعاد و نمونه چاپ کارت ویزیت

نکات طراحی، سایز، ابعاد و نمونه چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت قطعا پرکاربردترین محصول در صنعت چاپ است. اطلاع‌رسانی بالا، هزینه پایین، سرعت در چاپ و دسترسی آسان به این محصول از جمله مزایای یک کارت ویزیت مناسب و کارآمد است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ آقا، در صورتی که استانداردهای طراحی و چاپ در یک کارت ویزیت رعایت شده باشد می‌توان گفت که «کارت ویزیت هر شخص تأثیر زیادی بر نگرش دیگران از شخصیت حرفه‌ای او دارد».

در مورد استانداردها و نکات مربوط به طراحی کارت ویزیت هم نظرات و مطالب بسیار وجود دارد. سعی داریم در این مطلب به طور کوتاه به برخی از آنها که کاربرد بیشتری دارند اشاره کنیم.

ابعاد و سایز کارت ویزیت

دقیقاً نمی‌توان اندازه مشخصی را به عنوان اندازه استاندارد کارت ویزیت معرفی کرد. چرا که در کشورهای مختلف اندازه‌های مختلفی مد نظر قرار می‌گیرند. مثلاً در ژاپن اندازه استاندارد کارت ویزیت ۹۱*۵۵ میلی متر است. در حالی که در آمریکا این اندازه ۸۹ *۵۱ میلی متر و در اروپا ۸۵*۵۵ میلی متر است.

اما به طور کلی در کشور ما نیز استاندارد ۸۵*۵۵ میلیمتر به عنوان استاندارد کارت ویزیت در نظر گرفته می‌شود. کارت‌های عابر بانک نیز همین اندازه را داراست. البته اندازه‌های دیگری (۴۸*۸۵ میلی متر) نیز به عنوان کارت ویزیت در کشور ما رواج یافته‌اند که متأسفانه هیچ دلیلی به جز سودجویی برخی مراکز «خاص» در تولید چنین اندازه‌ای متصور نیستیم.

طراحی کارت ویزیت

بسیار دیده می‌شود که افراد مختلف به کارت ویزیت تنها به عنوان وسیله‌ای برای تکمیل اسباب دفتر و محل کار خود نگاه می‌کنند. در حالی که تمام کسانی که با دنیای تبلیغات آشنایی حرفه‌ای دارند کارت ویزیت را به عنوان وسیله‌ای حیاتی می‌شناسند که نقش یک تابلوی اختصاصی در دست مشتریان است که مدت بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات در جلوی دید او قرار می‌گیرد.

پس با توجه به این نکات نمی‌توان گفت که طراحی چنین محصول ارزشمندی کار ساده و بی اهمیتی است؛ اتفاقاً نکات بسیاری در طراحی آن نهفته است و نیاز دارد که طراحی حرفه‌ای و با دقت نظر بالا این کار را انجام دهد.

انواع و نمونه کارت ویزیت

به نسبت بازار تقاضا و پیشرفت‌هایی که در زمینه کاغذ و انواع چاپ و همچنین سبک‌های مختلف طراحی، کارت‌های ویزیت مختلف با جنس، طرح و مدل‌های مختلف وارد بازار شده‌اند. تنوع محصول در این زمینه بسیار زیاد است و شرکت‌ها تلاش می‌کنند به نوبه خود بخشی از این بازار را پوشش دهند.

از انواع کارت ویزیت می‌توان به این موارد اشاره کرد: کارت ویزیت بدون روکش، کارت ویزیت سلفون، کارت ویزیت دولایه، کارت ویزیت بافت دار، کارت ویزیت لمینیت و کارت ویزیت مربع.

همچنین از بیشترین مشاغل و خدماتی که از کارت ویزیت استفاده می‌کنند (در ایران) می‌توان این موارد را شمرد: آرایشگاه، دندانپزشکی، وکالت، عکاسی، خیاطی، پزشکی، بیمه، مبلمان، پوشاک و … بوده است و از پراستفاده‌ترین شغل‌ها می‌باشند و با توجه به نوع شغل از این کارت‌ها بیشتر استفاده می‌کنند.

کارت ویزیت خاص

جدای از انواع کارت ویزیت که بالاتر معرفی شد، کارت ویزیت‌هایی هم وجود دارند که طراحی و تولیدی متفاوت نسبت به انواع کاغذی دارند. کارت ویزیت‌هایی که برش خاصی دارند. و یا طلاکوب و نقره کوب در آنها به کار رفته است. جنس متفاوتی دارند. مثلاً از جنس صفحه‌های نازک چوبی، فلزی و یا حتی طلق هستند. کارت ویزیت‌های دولایه هم جز موارد خاص به شمار می‌روند. همچنین کارت ویزیت‌هایی با روکش موضعی و برجسته که در آن فقط قسمت‌هایی از طرح براق یا برجسته می‌شوند.

این نوع کارت‌ها هزینه تولید و طراحی بیشتری دارند اما به نظر دست اندرکاران دنیای تبلیغات تمام هزینه‌ای که برای این کار صورت می‌گیرد تا ریال آخر ارزشش را دارد و هدر نرفته است.

نحوه چاپ کارت ویزیت

نحوه چاپ کارت ویزیت بسته به نوع، جنس و تیراژ چاپ متفاوت است. نوع کاغذی را در نظر می‌گیریم که طی آن در پروسه تولید تیراژهای مساوی در کنار هم در یک فرم قرار می‌گیرند و چاپ و عملیات پس از چاپ روی آن انجام می‌گیرد.

در سیستم چاپ دیجیتال در صفحه‌های کوچک‌تر حدود ۱۰ کپی از کارت کنار هم قرار می‌گیرد و چاپ روی کاغذهای کوچکتی (عموماً آ ۴) انجام می‌شود. سرعت آن بسیار بالا اما هزینه آن برای تیراژ بالا اصلاً به صرفه نیست و برعکس برای تیراژ کمتر کاملاً به صرفه است.

در سیستم افست نیز برای صرفه می‌بایست تیراژهای بالا و عناوین زیادی از کارت‌ها کنار هم قرار گرفته و تشکیل یک فرم را دهند و پروسه چاپ انجام شود.

چاپ کارت ویزیت در چاپ آقا

چاپ آقا (chapaha.com) را می‌توان در حال حاضر به عنوان پیشروترین شرکت در حوزه چاپ آنلاین در نظر گرفت. با وجودی که مدت زیادی از حضور این شرکت در بازار نمی‌گذرد با رویکردی مبتنی بر استانداردهای روز دنیا برای بالا بردن سطح کیفی و کمی تولیدات چاپی تلاش می‌کند.

بر طبق همین رویکرد، چاپ آقا از سال ۹۷ اقدام به راه‌اندازی چاپخانه‌ای مدرن با تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی روز دنیا کرده است و جدای از کارآفرینی با ایجاد فرایندی منحصر به فرد و نوآورانه، به کیفیتی شگفت‌انگیز و تطابق رنگی بیش از ۹۰ درصد با فایل‌های چاپ در پروژه‌های مختلف دست یافته است.

افزایش دایره خدمات و سرعت در تولید و تحویل سفارشات از جمله مواردیست که چاپ آقا همیشه برای بهتر و کامل‌تر شدن آن تلاش می‌کند و نقطه پایانی برای آن متصور نیست.

در حال حاضر نیز خدمات بسیاری توسط این شرکت به خوبی پوشش داده می‌شوند که از آن جمله می‌توان به انواع کارت ویزیت، بروشور با مدل‌های مختلف، فولدر، سربرگ، تقویم رومیزی، ست اداری، تراکت، پاکت‌ها و ساک دستی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. همچنین این شرکت هرگونه سفارش چاپی را جدای از محصولات ارائه شده نیز قبول و پس از عبور از بخش فایل چک و بررسی تخصصی و تضمین کیفیت کار چاپ و اجرا می‌کند.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha