• شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98022110779
  • خبرنگار : 71506

مهرعلیزاده: ورزش‌های زورخانه‌ای را در ۸۵ کشور رواج دادیم/ کار ما مثل کار ژاپنی‌ها در جودو است

مهرعلیزاده: ورزش‌های زورخانه‌ای را در ۸۵ کشور رواج دادیم/ کار ما مثل کار ژاپنی‌ها در جودو است

رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با بیان اینکه نظام اسلامی، دولت و مجلس شورای اسلامی به پای این فدراسیون وقت و انرژی گذاشته‌اند، گفت: در ۱۵ سال گذشته توانستیم این رشته را در ۸۵ کشور جهان توسعه دهیم.

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با ایسنا، درباره برگزاری جلسات مختلف با علیرضا حیدری رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی و مسئولان وزارت ورزش در جهت حل مشکلات و موازی کاری‌ها اظهار کرد: ما هیچ‌گونه بحث و مشکلی با فرد یا ارگانی نداریم و کما فی السابق ماموریت و وظایفمان که برای توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در جهان است را بدون توجه به حواشی و موانع جلو می‌بریم. کارها در حال انجام است و موفقیت‌های خوبی نیز بدست آمده و این روند را ادامه می‌دهیم.

رییس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای درباره اظهار نظر علیرضا حیدری رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی مبنی بر اینکه ما صاحب جایگاه قانونی در جهان هستیم و با استفاده از ظرفیت مالی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای می‌توانیم تعامل مناسبی را برای رشد این رشته در جهان داشته باشیم، گفت: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی، دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به پای فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای وقت و انرژی گذاشته‌اند و الحمدالله با گذشت ۱۵ سال از ایجاد این فدراسیون، ماموریت‌ها با دقت تمام و طراحی دقیق در حال انجام است.

استاندار اسبق اصفهان که به دلیل بازنشستگی از سمت خود کناره‌گیری کرد، افزود: خوشبختانه جایگاه لازم و مناسب را نیز در جهان پیدا کرده ایم و فعالیت‌ها را بر اساس برنامه انجام می‌دهیم تا به اهدافمان برسیم. توانسته‌ایم در ۸۵ کشور جهان رشته ورزش‌های زورخانه‌ای را چه با ایجاد فدراسیون ملی، باشگاه و یا تیم ملی جا بیندازیم و برای توسعه این فعالیت‌ها نیز گام بر می‌داریم. اصولاً این چنین کارهای بین‌المللی باید به دور از جنجال و با دقت لازم جلو برود تا به مشکل نخوریم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه هدف فدراسیون تحت امرش توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در جهان است، گفت: کار ما مشابه همان کاری است که ژاپنی‌ها در جودو، چینی‌ها در ووشو و کاراته و … انجام می‌دهند و توانستند این رشته‌ها را با نام خود در جهان توسعه دهند. خوشبختانه در این ۱۵ سال با دقت تمام توانستیم ورزشهای زورخانه‌ای را در جهان توسعه دهیم و مشکل خاصی نیز وجود نداشته است. حال ممکن است به لحاظ امکانات مشکلاتی داشته باشیم اما این‌ها مانع جلو رفتن کار نیست.

وی درباره چرایی برگزاری جلسات با مسئولان فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی گفت: علی‌القاعده این جلسات برای هماهنگی بیشتر و در جهت حل اقداماتی که ظاهراً همسو و موازی است و ممکن است مانع و مشکلاتی را ایجاد کند، برگزار می‌شود. در نتیجه برای ادامه راه و حل این قبیل مشکلات جلساتی را نیز برگزار می‌کنیم تا آن‌ها را روشن کنیم. ما به حواشی کاری نداریم و با تمرکز بر اصل کار بی‌حاشیه جلو می‌رویم.

مهرعلیزاده در پایان درباره برنامه‌های پیش روی این فدراسیون نیز خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵ رویداد بزرگ را در پیش داریم. رقابت‌های قهرمانی جهان را شهریور ماه در ایران برگزار می‌کنیم، رقابت‌های قهرمانی اروپا نیز دیگر برنامه ماست، برگزاری جام تختی- مدوید را در دستور کار داریم و همچنین حضور در بازی‌های تافیسا به میزبانی روسیه و حضور نمایشی در بازی‌های اروپایی بلاروس نیز از دیگر برنامه‌های ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۱ ۱۲:۵۲

کاش ازش راجب قول پاداش ورزشکاران اصفهانی می‌پرسیدید که فقط وعده داد و رفت

avatar
۱۳۹۸-۰۲-۲۱ ۱۵:۲۰

با این تفاوت که ژاپنی ها جودو رو المپیکی کردند و مهرعلیزاده در دهه 80 با معاون حقوقیش و رییس فدراسیون ، جودو ایران رو نابود کردند و الان هم باستانی رو !