• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98021809555
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کل بهزیستی استان خبر داد:

پرداخت ۳۶۰ میلیون تومان برای توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار در اردبیل

پرداخت ۳۶۰ میلیون تومان برای توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه ثبت طلاق در استان اردبیل تا یک ماه آینده خبر داد.

بهزاد ستاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه ثبت طلاق در اردبیل با هدف مراجعه زوجین در آستانه طلاق طراحی شده که ما در نظر داریم تا این زوجین را قبل از ورود به چرخه قضائی با ارائه مشاوره‌های تخصصی از این امر منصرف کنیم.

وی با بیان اینکه مراجعین به این سامانه به صورت مستقیم خدمات تخصصی طلاق را مرحله به مرحله طی می‌کنند و حتی در صورت سازش نیز پیگیری‌های سازمان بهزیستی تداوم دارد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه جزو اولویت‌های اصلی و اساسی سازمان است که با تعریف سیستم ارجاع تا پایان خرداد ماه نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های بهزیستی در راستای توانمندسازی کودکان کار اشاره کرد و گفت: سیاست ما توانمندسازی خانواده‌های این کودکان است.

وی بیان کرد: تعداد کودکان کار در استان بسیار محدود است، به طوری که ۲۷۰ تا ۳۰۰ نفر از این کودکان کار در استان شناسایی شده که در سال گذشته نیاز بالغ بر ۱۶۶ نفر از آنها را برآورده کردیم.

ستاری، اصلی‌ترین نیازهای این کودکان را نیاز پزشکی و خدمات درمانی، بازماندگی از تحصیل و اشتغال خانواده‌ها اعلام کرد و افزود: در سال گذشته در قالب کمک به توانمندسازی کودکان کار در اردبیل ۳۶۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی به آنان کمک هزینه پرداخت شد.

وی راه‌اندازی مؤسسات خیریه به ویژه مؤسسه خیریه ۱۴ معصوم را در راستای شناسایی و احصای مشکلات این کودکان یادآور شد و تصریح کرد: این مؤسسه با ایجاد فضای اشتغال در قالب برپا کردن دار قالی نسبت به اشتغال ۲۰ نفر از کودکان کار اقدام کرده که در نوع خود اقدامی قابل تقدیر و شایسته است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی گشت سیار بهزیستی برای شناسایی کودکان کار در اردبیل با مشارکت ۱۲ دستگاه اجرایی خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته در قالب ایجاد درخت آرزوها ۸۰ نفر از این کودکان نیازها و خواسته‌های خود را مطرح و خیرین نسبت به تأمین این نیازها اقدام کردند.

ستاری به استقبال بهزیستی استان اردبیل از فعالیت‌های این مؤسسات اشاره کرد و گفت: ما تمام توان خود را برای توانمندسازی خانواده‌ها به کار گرفتیم و در نظر داریم تا از محل منابع دولتی هیچ کودک نیازمندی در استان وجود نداشته باشد.

۱۰۰ درصد نوزادان تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی

ستاری با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نوزادان تولد یافته در استان اردبیل تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند، بیان کرد: ۲۲ هزار و ۴۲ نفر در سال گذشته تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که ۹۷ نفر با افت شنوایی و ۳۷ نفر با افت شنوایی شدید برای کاشت حلزون و دریافت سمعک به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

وی از متوقف شدن تولد نوزاد با مشکل شنوایی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش غربالگری بینایی نیز اردبیل با ۹۷ درصد پوشش غربالگری نوزادان در سطح کشور از استان‌های برتر و موفق بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از غربالگری ۷۳ هزار نوزاد ۳ تا ۶ سال در این طرح خبر داد و بیان کرد: در این طرح ۵۰۴ نوزاد با تنبلی چشم تشخیص داده شدند که با درمان به موقع از نابینایی مطلق نجات یافتند.

ستاری همچنین از فعالیت دو مرکز اوتیسم در اردبیل با ظرفیت ۱۰۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: در هر یک از این مراکز ۵۰ نفر از کودکان مبتلا به اوتیسم تحت درمان قرار دارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha