• شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98013113557
  • خبرنگار : 99999

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم: دانشگاه‌ها برای فعالیت ورزشی دانشجویان، فضای امن ایجاد کنند

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم: دانشگاه‌ها برای فعالیت ورزشی دانشجویان، فضای امن ایجاد کنند

با حضور معاون وزیر علوم و مدیرکل تربیت بدنی این وزارتخانه دو پروژه ورزشی در دانشگاه حضرت معصومه (س) قم افتتاح شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، در مراسمی که با حضور مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و حسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم برگزار شد، سالن ورزشی چند منظوره دانشگاه حضرت معصومه (س) شهر قم با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع و زمین چمن مصنوعی این دانشگاه با مساحت ۹۶۸ متر مربع به بهره برداری رسید.

مجتبی صدیقی در این مراسم با مهم دانستن ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: این سازمان با مدیریت منابع مالی سعی دارد کمترین میزان بدهی را داشته باشد.

معاون وزیر علوم به تنگناهای مالی موجود اشاره کرد و از دانشگاه‌ها خواست تا با استفاده از ظرفیت خیرین حوزه آموزش عالی و قوانینی همچون قانون توسعه متوازن و صرفه‌جویی‌های لازم، گذر از این شرایط را به بهترین وجه مدیریت کنند. کمک‌های مالی سازمان امور دانشجویان به دانشگاه حضرت معصومه برای رفع کاستی‌ها و خرید تجهیزات مورد نیاز برای استفاده بهتر از فضاهای ورزشی دانشگاه ادامه خواهد یافت.

در ادامه حسین علیزاده، مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، دانشگاه‌ها را به ایجاد فضایی امن برای فعالیت‌های ورزشی دانشجویان فرا خواند و گفت: دانشجویان باید به وضوح احساس کنند که دانشگاه برای امور رفاهی و ورزشی آن‌ها اهمیت قائل است.

وی، فضای موجود در دانشگاه‌های تک جنسیتی به خصوص دخترانه و آزادی عمل بیشتر دانشجویان را فرصتی برای فعالیت بهتر و بیشتر دانشجویان با طیب خاطر دانست و اظهار کرد: مشکلاتی که برای تأمین فضاهای ورزشی در دانشگاه‌های مختلط وجود دارد در دانشگاه‌های تک جنسیتی بسیار کمتر است.

ابراهیم مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز مشکلات و مسائل اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایط کنونی باید با حذف موارد غیر ضروری در صدد رفع نیازهای اساسی باشیم تا به خواست خداوند گشایش بیشتری حاصل شود.

وی با اشاره به کمک‌های مالی صندوق به دانشگاه‌ها قول داد که از سوی صندوق رفاه مساعدت‌های مالی لازم برای تأمین امکانات رفاهی دانشجویی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha