• چهارشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98012108102
  • منبع : وزارت کشور

استفاده از امکانات استان‌های معین برای جلوگیری از نفوذ سیل

استفاده از امکانات استان‌های معین برای جلوگیری از نفوذ سیل

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت استان خوزستان و اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل وارد شده به اهواز، از مناطق ساحلی رود کارون در این شهر بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه این بازدید بر تلاش و همکاری همه جانبه همه دستگاه‌های مرتبط با امداد و مدیریت بحران بویژه شهرداری، آبفا، هلال احمر و اورژانس تاکید کرد و گفت: در این شرایط باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در شهر و همچنین توانمندی‌ها و امکانات استان‌های معین به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و نفوذ سیل به شهر استفاده کرد تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری اهواز در زمینه احداث سیل بند و ایمن سازی سواحل کارون با هدف پیشگیری از سیل در این شهر، گفت: تمامی دستگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام اقدامات مختلفی برای جلوگیری از ورود آب به شهر و هدایت آن به سمت مسیرهای دیگری هستند تا مشکلی برای ساکنان این شهر بوجود نیاید.

جمالی نژاد با اشاره به اعلام آماده باش به مجموعه شهرداری اهواز و سایر دستگاه‌های امداد رسان و خدمات‌رسان افزود: نیروها و ماشین آلات استان‌های معین استان خوزستان برای مقابله با سیل در این استان مستقرند و در حال خدمت رسانی هستند.

جمالی نژاد با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از محور کارون در شمال شهر اهواز و بازدید از منطقه سه گفت: در برخی مناطق شاهد بالاآمدن آب و ایجاد مشکل بودیم که مقرر شد برای رفع این موارد پمپ به سرعت از استان اصفهان و شهرداری تهران به نواحی موردنظر اعزام شود.

وی همچنین از اعزام ۳۰ دستگاه لودر و کمپرسی از استان فارس از استای‌های معین خوزستان به این استان خبر داد و گفت: این ماشین آلات طی ساعات آینده وارد استان خوزستان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در سفر جمالی نژاد به خوزستان، وضعیت این استان با توجه به اقدامات صورت گرفته برای مقابله باسیل در مناطق شهری و روستایی، اقدامات استان‌های معین و آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ارزیابی و هماهنگی‌های لازم برای مقابله با وقوع حوادث احتمالی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha