• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97122111131
  • خبرنگار : 71415

مدیر سابق سیا: ترامپ برای مانافورت فرمان عفو صادر می‌کند

مدیر سابق سیا: ترامپ برای مانافورت فرمان عفو صادر می‌کند

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، گفت‌، تردیدی ندارد که دونالد ترامپ اقدام به صدور فرمان عفو برای پل مانافورت که اخیرا حکم مجازات ۴۷ ماه حبس را دریافت کرد، خواهد کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جان برنان، مدیر سابق سازمان سیا در مصاحبه با MSNBC، گفت‌: تردیدی ندارم که دونالد ترامپ قرار است در مقطعی در آینده پل مانافورت(رییس سابق کمپین انتخاباتی اش) را مورد عفو قرار دهد. اما مساله این است که باید دید چه زمانی این کار را انجام می‌دهد.

جان برنان که از منتقدان سرسخت رییس جمهور آمریکا است، اظهار کرد: من قطعا معتقدم که پل مانافورت خواهد توانست از اتهامات فدرالی که علیه او مطرح شده است رهایی پیدا کند. دونالد ترامپ در صورتی که او را عفو کند چیزی از دست نخواهد داد.

این مدیر سابق سازمان سیا، در توجیه این پیش‌بینی خود به این مساله اشاره کرد که دونالد ترامپ عمدتا درباره پل مانافورت به خوبی صحبت کرده و این که ترامپ معتقد است پل مانافورت هدف "عملیات تعقیب موهومات" قرار گرفته است.

برنان در ادامه‌ اظهار کرد: ترامپ احساس می‌کند که کل این تحقیقات یک ماجراجویی و یک تعقیب موهومات است و با این دیدگاه ها چرا باید اجازه دهد که پل مانافورت در زندان باقی بماند.

وی در ادامه اضافه کرد: هر چیزی از سوی دونالد ترامپ ممکن است رخ دهد و او از اختیاراتش هر طور که می‌خواهد و فکر کند که در راستای کمک به شخص به او است، استفاده می‌کند.

برنان گفت‌: من فکر می‌کنم که دونالد ترامپ نهایتا پل مانافورت را مورد عفو قرار خواهد داد.

این اظهار نظرهای جان برنان کمتر از یک هفته‌ بعد از آن مطرح می‌شود که قاضی تی.اس. الیس، برای پل مانافورت در رابطه با جرایم مالی‌اش نظیر تقلب مالیاتی، حکم مجازات ۴۷ ماه حبس را صادر کرد.

ماه اوت گذشته، پل مانافورت در جریان محاکمه‌اش از بابت هشت فقره اتهام مالی مربوط به تقلب بانکی و مالیاتی، محکوم شناخته شده بود.

او همچنین در چند روز آینده با حکم مجازات جداگانه‌ای از بابت محکومیت در رابطه با تحقیقات رابرت مولر ، بازرس ویژه‌ تحقیقات ارتباط کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه در دادگاه روبرو خواهد شد.

چند روز پیش رییس جمهور آمریکا در واکنش به حکم مجازات پل مانافورت  گفته بود که "احساس خیلی بدی" برای او دارد، اما صحبتی از این که او را عفو کند ، نکرد.

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، تاکید کرد: ترامپ در صورتی که پل مانافورت با جرایمی "ایالتی" روبرو شود، نخواهد توانست او را عفو کند.

اخیرا نیویورک تایمز گزارش کرد که سایروس وانس، دادستان منهتن نیویورک در تدارک برای متهم کردن پل مانافورت به "جرایم ایالتی" است.

در نظام قضایی آمریکا، رئیس جمهور تنها می تواند برای "جرایم فدرال" فرمان عفو صادر کند و "جرایم ایالتی" که از سوی دادگاه‌های ایالتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند مشمول  فرمان عفو از سوی رئیس جمهور نمی‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha