• شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97121809487
  • خبرنگار : 71402

شکایت از سرو گوشت خوک به قیمت گرین کارت یک مسلمان تمام شد

شکایت از سرو گوشت خوک به قیمت گرین کارت یک مسلمان تمام شد

براساس گزارش‌ها، درخواست کارت سبز (گرین کارت) یک مرد مسلمان در آمریکا پس از آن رد شد که او ماموران گشت مرزی را متهم کرد که حین بازداشت یک هفته‌ای به او ساندویچ گوشت خوک می‌دادند.

به گزارش ایسنا، نشریه هافینگتون پست گزارش داد، عدنان آصف پروین، یک شهروند اسپانیایی پاکستانی‌تبار دو سال پیش بعد از ازدواج با یک شهروند آمریکایی درخواست کارت سبز داد. تکلیف کارت سبز آصف پروین هنوز مشخص نبود اما زمانی که اوایل امسال به دست سرویس‌های مهاجرت و شهروندی آمریکا به مدت شش روز بازداشت شد، اجازه کار داشت.

آصف پروین می‌گوید در طول شش روز بازداشت، هر هشت ساعت یک بار به او ساندویچ با گوشت خوک داده می‌شد. او گفت از خوردن آن وعده غذایی امتناع می‌کرد اما در نهایت مجبور شد تا نان این ساندویچ را بدون گوشت بخورد. او همچنین تاکید کرد که درباره ارتباط احتمالی با گروه‌های تروریستی و حضور در مسجد مورد سوال قرار گرفته است.

حفاظت مرزی و گمرک آمریکا (سی‌بی‌پی) و نظارت بر مهاجرت و گمرک (آی‌سی‌ای) از اظهارنظر درباره گزارش هافینگتون پست یا تایید این حادثه خودداری کردند اما تاکید داشتند که سیاست آنها بر پذیرش محدودیت‌های غذایی مذهبی استوار است.

پس از آنکه عدنان آصف پروین آزاد شد و در گزارش قبلی با هافینگتون پست درباره گوشت خوکی که در بازداشتگاه به او داده می‌شد صحبت کرد، از مقام‌های آمریکایی شنید که گرین کارت به او داده نمی‌شود. او اکنون در مرکز بازداشت پورت ایزابل در تگزاس جنوبی به سر می‌برد و احتمالاً با اخراج روبروست.

به گفته وکیل این مهاجر مسلمان، این تصمیم برگرفته از دین عدنان آصف پروین است و شکایتی در دادگاه فدرال برای آزادی او تنظیم شده است. اخبار این واقعه موجب شده است تا گریس منگ، از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به اداره امنیت داخلی (دی‌اچ‌اس) نامه نوشته و خواستار انجام تحقیقاتی درباره گزارش هافینگتون پست شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha