• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97110100101
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گفت‌وگو با شاگرد یک خواننده زن قدیمی معروف

گفت‌وگو با شاگرد یک خواننده زن قدیمی معروف

ایسنا/اصفهان یک هنرمند حوزه موسیقی گفت: در مراسم‌ گوناگون فرهنگی از من و دیگر همکاران بانوی این کار دعوت شده است، اما مشکلاتی همچنان وجود دارد؛ برای مثال در برخی از مراسم‌هایی که مجوز دارند صدای میکروفون را کم می‌کنند و اینگونه امکان رشد برای موسیقی سلب می‌شود.

پرستو صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آواز ایرانی، هنری پیچیده است که احتیاج به تمرین مستمر نوازنده و خواننده دارد، آواز ایرانی جز سخت‌ترین آوازهای دنیاست.

صابری افزود: در حال حاضر کیفیت موسیقی کشور وارد مرحله بحرانی شده است و تولید و توزیع موسیقی‌های سخیف که با فرهنگ ما نامتعارف است باعث می‌شود که در طول زمان سلیقه موسیقیایی مردم افول یابد. برای مثال در موسیقی ایرانی از اشعار سعدی و حافظ بهره مند می‌شویم و این کمک شایانی به تولید یک اثر ماندگار می‌کند.

این هنرمند تصریح کرد: برای بهبود وضعیت موسیقی کشور فعالیت‌های زیادی می‌شود انجام داد و برای این کار از اساتید برجسته موسیقی سنتی و آواز ایرانی و اشعار شعرای ماندگار بهره مند شد. برای مثال در زمینه شیوه صداسازی و صدا دهی ، هنرمندان برجسته‌ای در کشور مانند استاد محمدعلی کیانی نژاد وجود دارد.

این روزها اشعاری در ترانه‌ها به گوش می‌رسد که از خیلی از جهات به خصوص اشعار سطح پایینی دارند و پر از اشتباهات فاحش هستند،این موضوع باعث می‌شود زحمت و سختی‌ای که بزرگان برای حفط این میراث ارزشمند، که موسیقی ایرانی است و ریشه در فرهنگ ما دارد کشیده‌اند با اشعار بی محتوا زیر سؤال رود.

وی گفت: یکی از نقاط قوت هنرآواز وجود بانوان خوش صدا و هنرمند است که می‌توان از پتانسیل آن‌ها بهره‌مند شد. بر همین اساس وضعیت موسیقی برای بانوان ایرانی نسبت به قبل رو به بهبود است و می‌توان امیدوار بود به اینکه آینده موسیقی برای بانوان در کشور بهتر شود.

این هنرمند ادامه داد: نزد استاد فاطمه واعظی(پریسا) تحت آموزش آواز اصیل ایرانی هستم. مکتب تهران را پیش ایشان فراگرفته‌ام و این روزها با مطالعه موسیقی اصفهان، به مکتب اصفهان وارد شده و در حال آموزش نزد اساتید این مکتب مثل حسین جواهری و محمدتقی سعیدی هستم.

صابری افزود: همکاری بیشتر با آواز و موسیقی ایرانی موجب می‌شود سلیقه مردم روز به روز بهتر شده سطح فرهنگی و هنری این سرزمین را بالاتر رود و در نهایت می‌توان هنرمندان خوبی را برای آواز ایرانی و بهره مندی آیندگان تربیت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha