• دوشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97102412802
  • خبرنگار : 71368

پولی شدن معابر دروغ است

پولی شدن معابر دروغ است

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد حواشی خبر پولی شدن و اخذ عوارض از تونل‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

علی پیرحسینلو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اخذ عوارض از تونل‌ها و معابر خاص اظهار کرد: علی رغم توضیحات شهردار، رییس شورای اسلامی شهر تهران و تاکیدات مقامات دیگر مبنی بر این که قرار نیست عوارضی از معابر و تونل‌ها اخذ شود، اما هنوز ارقامی همچون اخذ ۳۰۰۰ تومان یا ۶۰ هزار تومان در رسانه‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: لازم است که در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه شود، چرا که در ماده ۱۵۸ برنامه دوم توسعه شهرداری که در زمان آقای قالیباف مصوب شده است در مورد اخذ عوارض از معابر تاکید شده است و حتی بنا بود که شهرداری لایحه‌ای برای اخذ عوارض در سال ۹۳ بدهد که در آن دوره مسکوت باقی ماند.

پیرحسینلو افزود: در دوره مدیریت آقایان نجفی و افشانی بر شهر تهران مکارم حسینی، معاون مالی لایحه‌ای را در این خصوص تهیه کرد و برای نظر خواهی آن را به معاونت حمل و نقل داد، اما با این که این بحث چند سال بود مطرح شده، اما اعلام کردیم که برنامه‌ای برای اجرای آن نداریم.

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل  ترافیکی شهرداری تهران با بیان این که خبر دریافت اخذ عوارض تونلی برای سال ۹۸ از اساس دروغ است، خاطر نشان کرد: اگر برنامه‌ای داشتیم حتما خودمان زودتر آن را اعلام می کردیم، نه این که یک رسانه با انتشار دروغ اخبار نسبت به فضاسازی اقدام کند.

وی با اشاره به این که دریافت اخذ عوارض در اولویت شهرداری تهران نیست، در این باره، گفت: شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران و معاون شهردار همه توضیحات لازم را در این خصوص داده‌اند و انتشار اخبار این چنینی فضاسازی است.

پیرحسینلو در پایان صحبت‌های خود و همچنین در مورد انتشار خبری مبنی بر اخذ عوارض ۳۰۰۰ تومانی، گفت: اخباری منتشر شده است که حتی این عدد به ۶۰ هزار تومان هم می رسد، اما باید این را بگویم که این یک دروغ است. چرا که در هیچ پیشنهادی، در هیچ مرحله ای از مباحث و در هیچ دوره‌ای هیچ رقمی  اعلام نشده است و حالا این بحث ۳۰۰۰ تومان داستان سرایی است و تنها در راستای تخریب سازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۵:۱۷

با عرض سلام اتفاقاً مشکل اصلی تهران و ایران این است که معادله ای وجود ندارد که هزینه ای که برای یک شهروند ایجاد میشود به چه صورت جبران میگردد و از چه جهت برای یک نفر ساکن تهران بطور متوسط میلیونها در زیر ساخت های شهری هزینه می شود و در یک جای دیگر کشور یک هزارم آن مبلغ به ازای هر فرد هزینه نمیشود. بخصوص معادله ای هم وجود ندارد که کارآمدی اقتصادی در یک شهر سیزده میلیونی تهران در برابر نقاط محروم دورافتاده کشور بررسی شود. یکی از شاخص های مهم سلامت اقتصادی در کشورهای پیشرفته صنعتی رعایت تعادل هزینه برای شهروندان هر کشور است. زمانی که عدالت بهتری بین مردم ایران در سهم هر فرد از منابع مالی کشور بوجود آید میشود امید به پیشرفت و رفاه اقتصادی در این کشور داشت.