• جمعه / ۳۰ آذر ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97093015164
  • خبرنگار : 71448

وضعیت ذخایر ارزی ایران از زبان رئیس‌ کل بانک مرکزی

وضعیت ذخایر ارزی ایران از زبان رئیس‌ کل بانک مرکزی

رئیس‌ کل بانک مرکزی با تکذیب برخی نقل قول‌ها از او درباره ذخایر ارزی کشور، سپرده‌های بانکی و کسری بودجه تاکید کرد که ذخایر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و بانک مرکزی از سپرده‌های مردم صیانت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی با تبریک شب یلدا، به ثبات نسبی ایجاد شده در بازار ارز و تقویت تدریجی ارزش پول ملی اشاره و اظهار کرد: این امور که موجب آرامش در بین اقشار مختلف مردم شده است، با ترفندهایی از طرف کسانی که با اهداف مختلف از جمله کسب سود از نوسانات بازار علیه ثبات و آرامش اقتصادی کشور جو روانی ایجاد می‌کنند، همراه شده است.

وی افزود: درج مطالب جعلی به نقل از اینجانب در مورد ذخایر ارزی و سرنوشت برخی از سپرده‌های بانکی و کسری بودجه و دیگر موارد و بازنشر آن در فضای مجازی و بزرگ‌نمایی برخی اظهارات و اخبار بین‌المللی برای ایجاد نگرانی از وضعیت ارزی کشور در بین مردم، از جمله این موارد است.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: نه تنها ذخایر ارزی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد، بلکه تسلط و احاطه بانک مرکزی بر بازار ارز پرقدرت‌تر از همیشه است و سیاست‌های بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و واقعی‌شدن نرخ ارز، بر مبنای نظرات کارشناسی و واقعیت‌های اقتصادی تداوم می‌یابد.

همتی یادآور شد که بانک مرکزی ضمن صیانت لازم از سپرده‌های مردم در بانک‌ها، اصلاح و به روزسازی نظام بانکی را با دقت طراحی و اجرا می‌کند و مجموعه بانکی تمام ظرفیت خود را برای تقویت تولید و رشد اقتصادی به کار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۹-۳۰ ۲۱:۴۴

... فرقش با قبلیا اینه اکانت اینستاگرام داره که سیف نداشت. با چاپ پول نمیتونی اقتصاد اداره کنی . میای ابرو درست کنی چشم کور میشه. زمانی که ۴۳۰۰ هم بود همین حرفا رو میزدین.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۳۰ ۲۱:۴۹

احسنت به دکتر همتی

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۳۰ ۲۳:۰۹

پس این میوه های گران وقیمت گوشت ولبنیات که سر بر فلک کشیده چیست!؟