• سه‌شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97091305991
  • خبرنگار : 71592

تظاهرات مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا در محکومیت تداوم محاصره یمن

تظاهرات مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا در محکومیت تداوم محاصره یمن

همزمان با سفر فرستاده سازمان ملل به یمن، وزارت کشاورزی و آبیاری این کشور و نهادهای وابسته به آن با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا، اقدام ائتلاف متجاوز عربی در منع ورود کشتی‌های حامل فراورده‌های نفتی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی در محکومیت ادامه محاصره ظالمانه یمن توسط کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و ممانعت از ورود فراورده‌های نفتی در دست داشتند؛ مساله‌ای که به صورت مستقیم بخش کشاروزی را که اکثر ساکنان یمن برای ادامه حیات متکی به آن هستند، تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش المسیره، شرکت کنندگان در این تجمع که با حضور وزیر کشاورزی و آبیاری و تعدادی از مسؤولان  صورت گرفت، اعلام کردند، ادامه این محاصره و جنگ اقتصادی علاوه بر آسیب رساندن به بخش کشاورزی، درد و رنج یمنی‌ها را دو چندان می‌کند. اقدامات ظالمانه ائتلاف متجاوز عربی و ممانعت از ورود کشتی‌های حامل فراورده‌های نفتی جنایت‌های جنگی ضد بشری است.

در بیانیه صادره از این تجمع، تظاهرکنندگان سکوت سازمان ملل و عدم اتخاذ هرگونه اقدامات عملی برای متوقف کردن وحشی‌گری‌های ائتلاف را محکوم کردند.

در این بیانیه اتحادیه‌ها و انجمن‌های کشاورزی و صنعتی نسبت به ادامه سکوت سازمان ملل در قبال اقدامات ائتلاف در خصوص ممانعت از ورود کشتی‌های نفت و غذا ابراز تعجب کردند، مساله‌ای که موجب افزایش قیمت فراورده‌های نفتی و کالاهای اساسی شده است.
در این بیانیه آمده است، سازمان ملل با سفر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در مرحله حساسی برای اثبات اعتبار و بی‌طرفی خود از طریق اتخاذ موضع صریح و عملی برای توقف اقدامات ائتلاف در حق یمنی‌ها قرار دارد.

این تظاهرات از مقابل شرکت نفت یمن با حضور پرسنل وزارت کشاورزی و آبیاری و نهادها و هیئت‌های وابسته به این وزارتخانه با هدف محکوم کردن اقدامات دشمن درباره ورود فراورده‌های نفتی آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha