• چهارشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97090702929
  • خبرنگار : 71496

جمعیت "دوستان خاشقجی" مشارکت بن‌سلمان در نشست گروه ۲۰ را محکوم کرد

جمعیت "دوستان خاشقجی" مشارکت بن‌سلمان در نشست گروه ۲۰ را محکوم کرد

جمعیت "دوستان جمال خاشقجی" از قصد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای شرکت در نشست سران گروه 20 انتقاد کرده و از سایر کشورهای عضو این گروه خواست مخالفت خود را با حضور او اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، جمعیت "دوستان جمال خاشقجی" که در اکتبر گذشته در حمایت از این روزنامه‌نگار منتقد عربستانی تشکیل شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشارکت بن سلمان در نشست سران گروه 20 به منزله خنجری در سینه حق خواهد بود و اصول گروه 20 برای آزادی و حقوق بشر و نیز سایر اصول کشورهای عضو را نابود می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است، جمعیت دوستان خاشقجی با حضور عربستان در نشست سران مذکور مخالفتی ندارد اما با مشارکت بن سلمان در این نشست به نمایندگی از کشورش مخالف است زیرا او متهم به صدور دستور قتل خاشقجی است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در ادامه این بیانیه آمده است، دادن اجازه مشارکت در نشست به این متهم (بن سلمان) و استقبال از او و دیدار با او پیامی منفی برای بزرگترین مدافعان ارزش‌های جهان آزاد خواهد بود و ما اطمینان داریم آن رهبرانی که از بن سلمان استقبال کرده و با او دیدار و گفت‌وگو کنند، در ردیف کسانی هستند که شهروندان خود را به قتل رسانده و آزادی‌ها و حقوق بشر را نقض می‌کنند.

این جمعیت در ادامه از سایر کشورهای عضو گروه 20 خواست با مشارکت ولیعهد عربستان در این نشست مخالفت کنند.

جمعیت دوستان خاشقجی افزود: از این کشورها انتظار می‌رود در راستای تحویل دادن بن سلمان به دستگاه عدالت تلاش و همکاری کنند تا نه عربستان و نه هیچ کشور دیگری شاهد مورد جدیدی مانند پرونده خاشقجی نباشد.

گروهی از چهره‌های سیاسی، رسانه‌ای و حقوقی سراسر جهان در تاریخ ۲۱ اکتبر گذشته تاسیس جمعیت "دوستان جمال خاشقجی" را با هدف درخواست برای اجرای کامل عدالت در این پرونده اعلام کردند.

دادستان کل عربستان اواسط نوامبر جاری اعلام کرد، کسی که دستور قتل خاشجی را صادر کرده، رئیس تیم مذاکره‌کننده با او بوده است.

دادستان کل عربستان اتهاماتی را علیه ۱۱ نفر مطرح کرده و با صدور درخواست اعدام پنج تن از این متهمان، پرونده را به دادگاه ارجاع داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha