• دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۰۱:۰۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97090401454
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

برگزاری کنسرتی به سرپرستی قنبر راستگو

موسیقی اصیل هرمزگان وسیله تفنن شده!

موسیقی اصیل هرمزگان وسیله تفنن شده!

کنسرت گروه "کالنگ" به سرپرستی قنبر راستگو و گروه "تاریک ماه" به سرپرستی حسین نظری در بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت فرهنگی هنری هنرمندان خاک جنوب در گفت‌وگویی با ایسنا خبر بالا را اعلام کرد و افزود: کنسرت خیریه نوای جفتی، دوشنبه (پنجم آذرماه) در تالار شهید آوینی بندرعباس با حضور گروه کالنگ به سرپرستی قنبر راستگو و گروه تاریک ماه به سرپرستی حسین نظری برگزار می‌شود.

طالب پیل‌افکن اضافه کرد: گروه کالنگ دارای سبک فولکلور هرمزگان و با محوریت سازهای کوبه‌ای دهل و کسر و پیپه و گروه تاریک ماه، موسیقی شرق هرمزگان و جنوب کرمان است که قرابت بسیاری به موسیقی بلوچی دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیت کنسرت جهت ساخت بیمارستان کودکان سرطانی و بخش دیگر برای ایتام و خانواده‌های بدسرپرست هزینه خواهد شد.

پیل‌افکن با اشاره به اینکه به‌احتمال‌زیاد این کنسرت در دو سانس برگزار می‌شود، عنوان کرد: این کنسرت با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، شرکت هنرمندان خاک جنوب و موسسه ساحل خلیج‌فارس برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت فرهنگی هنری هنرمندان خاک جنوب با اشاره به اینکه علیرغم تمامی وعده‌ها، هیچ نهاد و سازمانی از این کنسرت خیریه حمایت نکرد، اضافه کرد: وضعیت کنسرت‌های محلی در هرمزگان مثل همیشه نامناسب و مشکلات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه نه مردم و نه مسوولان اهمیتی به موسیقی محلی نمی‌دهند، اظهار کرد: تهیه‌کننده‌ها و حامیان مالی روی خوشی به این کنسرت‌ها نشان نمی‌دهند و دلیلشان هم واضح است این کنسرت‌ها درآمدزا نیستند.

پیل‌افکن با اشاره به اینکه موسیقی محلی و اصیل هرمزگان وسیله تفنن در برخی ادارات، اعیاد و جشنواره‌ها شده است، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه موسیقی بی‌محتوا و بازاری مورد حمایت و تمجید قرار می‌گیرد.

این فعال هنری ادامه داد: امیدوارم گروه‌هایی که موسیقی پاپ کار می‌کنند بین کارهای خود از آثار محلی و پیشکسوتان هم بهره ببرند تا مردم با موسیقی محلی خود هم انس بگیرند.

پیل‌افکن در پایان با تقدیر از خانم پورعباسی، مدیر اجرایی کنسرت و تمام کسانی که در جریان برگزاری این کنسرت خیریه یاریگر ما بوده‌اند، تصریح کرد: امیدوارم در بخش موسیقی محلی با حمایت و استقبال بیشتری از سوی مردم و مسوولان مواجه شویم.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به آدرس اینترنتی mousika.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha