• سه‌شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۷ / ۰۲:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97080703745
  • خبرنگار : 71548

توضیح مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها درباره یک گزارش

توضیح مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها درباره یک گزارش

در پی انتشار گزارش "سیاست یک بام و دو هوا در قبال نمایشگاهی برای رسانه‌ها"، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در متنی که برای ایسنا فرستاده، نسبت به مفاد این گزارش توضیحاتی ارائه کرده است.

مشروح متن توضیح‌های حمید ضیایی پرور به شرح زیر است:


خبرگزاری ایسنا در تاریخ 7 آبان 97 در گزارشی با عنوان سیاست یک بام و دو هوا در قبال نمایشگاهی برای رسانه‌ها، در بخش انتهایی گزارش تاکید کرده است: «آیا دعوت از رسانه‌ها با نامه‌ رسمی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ـ نهاد زیرمجموعه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ـ و با امضای دبیر کمیته‌ پایگاه‌های اینترنتی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که از قضا مدیر دفتر یادشده است، یک تناقض رفتاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب نمی‌شود؟ بویژه که دست کم روی کاغذ، این دفتر در برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نقشی ندارد.»

درباره این بخش از گزارش به اطلاع می‌رساند، بنده (حمید ضیایی پرور) در اواخر مهر ماه از سوی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر کمیته پایگاه‌های پایگاه‌های اینترنتی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال منصوب شدم. انتصاب یا انتخاب دبیران کمیته‌های تخصصی نمایشگاه، هرساله بر اساس تخصص، سابقه و توانمندی افراد و یا ارتباط سازمانی آنها با کمیته تخصصی مربوطه صورت می‌گیرد، انتخاب بنده به عنوان دبیر کمیته پایگاه‌های اینترنتی نمایشگاه نیز به خاطر تحت پوشش بودن خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در ذیل ماموریت‌های معاونت امور مطبوعاتی بوده است. هر ساله نمایشگاه مطبوعات دارای بخش خبرگزاری و پایگاه‌های خبری بوده است، ولی امسال چون تصمیم قطعی بر لغو نمایشگاه مطبوعات گرفته شد، لذا انتخاب دبیر کمیته پایگاه‌های اینترنتی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به جهت امکان دعوت از خبرگزاری و پایگاه‌های خبری توسط معاونت مطبوعاتی در چارچوب ماموریت‌های این معاونت صورت گرفته است.


لذا دعوت نامه‌ای خطاب به تعدادی از خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری با امضا اینجانب در هفته آخر مهر ماه ارسال شد.
چند روز بعد از ارسال این دعوتنامه‌ها، جواد موحد، دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از تغییر تاریخ برگزاری این نمایشگاه به درخواست تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی حوزه رسانه‌های دیجیتال به دلیل همزمانی نسبی با راهپیمایی اربعین و عدم توان مالی بخش خصوصی به دلیل حضور در نمایشگاه تلکام به فاصله کمتر از دو ماه تا زمان اعلام شده برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خبر داد.


همزمان با این تصمیم، تبلیغات فراخوان و صفحه ثبت نام نمایشگاه از سایت saramad.ir حذف شد. همان سایتی که در دعوت‌نامه‌ها برای ثبت نام به آن ارجاع داده شده بود.


بنابراین هیچ تناقضی میان ارسال دعوت نامه‌ها و لغو نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال وجود ندارد. تا 28 مهر تصمیم بر برگزاری نمایشگاه بوده و برای آن تبلیغات شده، فراخوان منتشر شده، مکاتبه صورت گرفته و مصاحبه شده است. از این تاریخ نمایشگاه لغو شده، این لغو، اطلاع رسانی رسمی شده و بعد از آن هیچ تبلیغ یا مکاتبه ای صورت نگرفته است.


ایسنا در 7 آبان گزارش منتشر کرده که دعوت از رسانه ها توسط وزارت ارشاد برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال یک تناقض رفتاری است، در حالی که هیچ تناقضی وجود ندارد."


توضیح ایسنا: دست کم این خبرگزاری تنها نامه‌ای که در زمینه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال دریافت کرده، این دعوتنامه بوده و هیچ نامه رسمی دیگری مبنی بر لغو برگزاری و منتفی بودن دعوتنامه قبلی دریافت نکرده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha