• یکشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97080602858
  • خبرنگار : 71505

تشکر حق شناس از شهرداری تهران برای خدمت رسانی به زائران

تشکر حق شناس از شهرداری تهران برای خدمت رسانی به زائران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور 2395 نفر از پرسنل شهرداری‌های رشت ، همدان، قم، کاشان و .... در کشور عراق برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی گفت: 1350 نفر از پرسنل شهرداری تهران در راستای همین خدمت رسانی درشهرهای کربلا، نجف و کوفه به ارائه خدمت بین زائرین مشغول هستند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی از سفر خود به کربلای معلی و اقدامات شهرداری تهران در این شهر گفت: در راستای ماموریتی که شورای اسلامی شهر تهران به من واگذار کرده بود با هماهنگی‌های ریاست شورا روز پنجشنبه به اتفاق شهردارتهران و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، به دعوت مسئولان عتبات نجف و کربلا برای بازدید از روند تلاش شهرداری تهران و شهرداری‌های سایر کلان شهرها که نیرو به شهرهای کربلا و نجف و کوفه اعزام کرده بودند به کشور عراق سفر 48 ساعته‌ای را داشتیم.

وی افزود:‌فرصتی فراهم شد تا حضور نیروهای شهرداری تهران که تعداد آنها یک هزار و 350 نفر است، و به صورت داوطلبانه اعزام شده‌اند، برسیم. همچنین از سایر شهرداری‌های کشور نیز 2395 نفر به شهرهای کربلا و نجف و کوفه برای خدمت رسانی بر اساس توافقات با عتبات و تقسیمات وزارت کشور اعزام شدند.

وی ادامه داد: نیروهای شهرداری تهران، در  شهر کربلا با 900  نفر و دو شهر نجف و کوفه مجموعا 450 نفر به ارائه خدمات به زائرین امام حسین (ع) می‌پردازند.

حق شناس گفت:‌ در دیدارهای رسمی با مسئولین عتبات هم در کربلا و هم در کوفه و نجف نشست‌های متعددی برگزار شد. در فرودگاه نیز سرکنسولگری گزارشی را ارائه کردند که مجموعا رضایت جدی از شهرداری تهران و عملکرد همکاران ما وجود داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع سیل در کربلا و نجف گفت: این سیل آسیب قابل توجهی داشت اما با تلاش فراوان توانستند نیروها خود را آماده کنند و در راستای ماموریت‌های محوله کمک بسزایی برای کنترل این حادثه انجام دهند.

وی تاکید کرد:‌ در اینجا از نیروهای پشتیبانی از شرکت شهر سالم، سازمان بهشت زهرا ، آتش نشانی و حضور نیروهای درمانی برای سیتسم درمان کارکنان اعزامی تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یک موکب در میان راه توسط برادران بسیج شهرداری تهران فعال شده است، افزود: امسال و سال گذشته از طریق کمک‌های مردمی این موکب شکل گرفته است. صدور نزدیک به یک میلیون و 600 هزار ویزا برای ایرانیان نشان از علاقه‌ی مردم کشورمان برای حضور در این راهپیمایی باشکوه است اما امسال به دلیل مشکلاتی که در ارز به وجود آمد تعداد زائرین کمتر شد با این حال فضای خدمت دهی داوطلبان و عاشقانه گروهها و مراجع به شدت گسترده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha