• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97072916132
  • خبرنگار : 71583

در گفت‌وگو با یک پخش‌کننده مطرح شد

تاثیر شنبه‌ی نیم‌بها بر گیشه / سینما به سبد خانوار برمی‌گردد؟

تاثیر شنبه‌ی نیم‌بها بر گیشه / سینما به سبد خانوار برمی‌گردد؟

یک پخش کننده درباره تاثیر نیم‌بها شدن بلیت سینما در روزهای شنبه، گفت: همانطور که ثابت شده اکران نیم‌بهای بلیت‌ در روزهای سه‌شنبه بر روی فروش و جذب مخاطب تاثیرگذار است، این شنبه نیز همان اتفاق افتاد اما با توجه به نزدیک بودن شنبه به روزهای پایانی هفته، شاهد کاهش فروش در پنج‌شنبه و جمعه هم بودیم.

حبیب اسماعیلی _مدیر رسانه فیلمسازان_ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره طرح نیم بها شدن بلیت سینماها در روزهای شنبه و تاثیر آن بر میزان فروش فیلم‌ها و همچنین جذب مخاطب بیان کرد: روز گذشته به عنوان اولین روز اجرا این طرح، شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و با مقایسه‌ای اجمالی با شنبه هفته گذشته، فروش بالاتری داشتیم.

او ادامه داد: همانطور که ثابت شده بود اکران نیم بهای بلیت‌ها در روزهای سه شنبه بر روی فروش و جذب مخاطب تاثیرگذار است، این شنبه نیز با وجود آنکه هنوز تغییر قیمت بین مردم جا نیفته و برخی از آن اطلاعی ندارند، همان نتیجه را به ما داد و البته این تغییر بر روی فروش فیلم‌های خانوادگی بیشتر محسوس بود. به طور مثال اگر فروش فیلمی در یک روز عادی ۵۰ میلیون تومان است در روزی که بلیت نیم‌بها است چند برابر می‌شود و به ۱۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد. بنابراین به مرور زمان این طرح می‌تواند تاثیر خوبی را بر روی چرخه سینمایی کشور بگذارد.

اسماعیلی که اکنون پخش دو فیلم «آهوی پیشونی سفید۲» و «لازانیا» را برعهده دارد، اضافه کرد: نکته‌ای که در طرح نیم‌بها کردن بلیت سینماها برای روزهای شنبه وجود دارد این است که به دلیل آنکه نیم‌بها شدن روز شنبه به روزهای پایانی هفته نزدیک است، می‌تواند بر روی فروش این دو روز (پنج شنبه و جمعه) تاثیر بگذارد و باعث کاهش مخاطب شود. زیرا به طور مثال اگر کسی بخواهد فیلمی که به تازگی روی پرده رفته را ببیند، تماشای آن را به جای روزهای پایانی هفته به شنبه موکول می‌کند تا بهای کمتری هم برای بلیت آن پرداخت کند.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه "محتوای یک اثر تاثیرگذاری بیشتری بر جذب مخاطب می‌گذارد"، بیان کرد: ما شاهد هستیم که مساله قیمت بلیت تاثیر زیادی بر جذب مخاطبان نمی‌گذارد بلکه نکته اصلی میزان جذابیت و محتوای داستانی فیلمها است که باعث بالا رفتن تعداد مخاطب یا فروش آن اثر می‌شود و با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده‌ایم اگر فیلمی خوش ساخت نباشد، در روزهای نیم‌بها هم مخاطب نخواهد داشت.

اسماعیلی در پایان گفت: ما اگر بتوانیم به تعداد تماشاچیان بیافزاییم، موفق شده‌ایم؛ زیرا هر سال که قیمت‌ها بالا می‌رود، خود به خود بر میزان فروش تاثیر می‌گذارد بنابر این شاید با اجرای طرح نیم‌بهای بلیت در دو روز هفته، بتوانیم طیفی از جامعه که تعدادشان هم کم نیست را به سینما جذب کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که همه بتوانند با هر سطح درآمدی دیدن فیلم در سینما را در سبد کالاهای فرهنگی خانوار خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، با توجه به تصمیم جدید شورای عالی اکران، به دلیل استقبال مردم از بلیت‌های نیم‌بها در روزهای سه‌شنبه، از این پس سینماها روزهای شنبه هم بلیت نیم بها ارایه خواهند کرد و به این ترتیب، این طرح برای اولین بار از روز شنبه ۲۸ مهر ماه در سینماها سطح شهر تهران اجرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha