• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97071810250
  • خبرنگار : 71132

پژمان فر: بازی‌های رایانه‌ای به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل شده است

پژمان فر: بازی‌های رایانه‌ای به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل شده است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نبود نظارت بر بازیهای رایانه‌ای گفت که این بازی‌ها نه تنها ابزار درآمدی کمپانی‌ها هستند بلکه به دستگاه بزرگ ضدفرهنگی تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان طرح سوال خود از وزیر ارشاد درخصوص نظارت بر آنچه عملکرد ضعیف و شائبه‌دار بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای خواند گفت: بازیهای رایانه‌ای به شکل‌های مختلفی اثرات عمیقی بر شخصیت فرزندان ما می‌گذارند که اگر نسبت به آن بی توجهی کنیم با گرفتاری‌هایی مواجه می‌شویم. این بازیها نه تنها ابزار درآمدی کمپانی‌ها هستند بلکه به دستگاه بزرگ ضد فرهنگی تبدیل شدند که گسست سنی و فاصله بین فرزندان و والدین را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان این که تغییرات عمیق در رفتار فرزندان ما اتفاقی نیست اظهار کرد: ما یک محصول نکاشته را درو نمی‌کنیم، بلکه سالها روی این موضوع برنامه‌ریزی شده و با تغییر فرهنگ مواجه هستیم. بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای به عنوان متولی گیم راه اندازی شده و در اساسنامه‌هم وظایف اصلی‌اش مشخص شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که مصرف کننده‌ی بازی‌های رایانه‌ای ۸۶ درصد از بازی‌های خارجی استفاده می‌کنند اظهار کرد: نهایتا ۱۴ درصد بازی‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید توجه داشته باشیم که در بازی‌های خارجی شخصیت‌های سمبل آخرالزمانی، پوشش نامناسب، ولنگاری و روابط جنسی، همجنس بازی، همپیمانی با شیطان و آموزش انواع جرایم و همچنین تقبیح جنبش‌های اسلامی ذهن بچه‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: طبق آمار مراکز دانشگاهی، توجه به هویت ملی در بین بچه‌ها رو به کاهش گذاشته، طبیعتا کم توجهی به مسائل فرهنگی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی یک موضوع تصادفی نیست. متاسفانه ما به جای این که به وظایف نظارتی خود عمل کنیم این موضوع را رها کرده‌ایم و در بحث بازی‌های یارانه‌ای صرفا به رده بندی سنی اکتفا کردیم؛ در حالی که ۵۰ درصد رده بندی سنی را رعایت نمی‌کنند.

پژمان‌فر با بیان این که ۳۰ میلیون نفر از بازیهای رایانه‌ای استفاده می‌کنند خاطر نشان کرد: بر اساس یک نظرسنجی رسمی ۶۷ درصد بازی کنندگان ۳۰ سال به پایین و اکثریت ۱۲ تا ۱۹ سال سن دارند. همچنین اکثریت آنها از تلفن همراه استفاده می‌کنند. تحصیلات اکثریت زیر دیپلم است و ۸۰ درصد مجرد هستند.

این نماینده مجلس با بیان این که در بازیهای یارانه‌های صحنه‌های مستهجنی نمایش داده می‌شود ادامه داد به طور مثال بازی جی پی ای را ببینید که چه بلایی سر بچه‌ها آورده و چه محتوایی دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها فعالیت مالی بنیاد بازیهای رایانه‌ای غیر شفاف است اظهار کرد:‌ آقای وزیر می‌گوید بازی‌های ایرانی رشد کرده، اما دلیلش این است که آنها توانستند خود را با خارجی‌ها همسو کنند. یک نمونه از بازیهای ایرانی، لوتی‌ها، قیصر، خروس جنگی، کاموا و چاله میدانی هستند که برای تشویق بازی کنندگان به آنها قمه، قداره، گرز و پنجه بوکس می‌دهند. متاسفانه بخشی از بازیهای ایرانی در چنین فضایی فعالیت می‌کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه کودتای فرهنگی در کشور اتفاق افتاده و  افکار فرزندان ما مورد شدیدترین هجمه‌ها قرار می‌گیرد یادآور شد: ما در این زمینه کوتاهی کردیم؛ البته من بیش از یک سال است موضوع را دنبال می‌کنم و خواستم که وضعیت اصلاح شود، اما این اتفاق نیفتاد و صرفا لاپوشانی کردند، اما هوشیار باشیم که وضعیت بحرانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha